رونمایی از شاسی بلند جدید سایپا+ مشخصات فنی و قیمت

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد در دور جدید واردات خودرو، یک شاسی بلند دو دیفرانسیل را به بازار عرضه کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یونی کِی (UNI-K)، یک خودرو شاسی بلند و کراس اوور با دو دیفرانسیل است که سایپا نمونه‌های اولیه آن را از نشان چانگان وارد کرده است.

یونی کی به عنوان گران‌ترین کراس اوور بنزینی محصول نشان چانگان شناخته می‌شود و سایپا قصد دارد این خودرو را به صورت وارداتی به بازار عرضه کند. در بازار جهانی، یونی کی در نسخه‌های تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل، پلاگین هیبرید و … در دسترس است.

اما به نظر می‌رسد سایپا قصد واردات نسخه دو دیفرانسیل و بنزینی یونی کی را دارد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم رونمایی از زوتی DL5 پارس خودرو اطلاعاتی درباره واردات خودروهای جدید اعلام کرد و یکی از آن‌ها UNI-K بود.

مشخصات فنی چانگان یونی کی سایپا

شرکت سایپا قصد دارد خودروی چانگان یونی کی (UNI-K) را با موتور دو لیتری توربوشارژر TGDi به بازار ایران عرضه کند. این موتور با توان 233 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر عمل می‌کند و جعبه‌ی دنده‌ی هشت سرعته‌ی اتوماتیک AT قدرت را به چرخ‌های جلو و عقب این خودرو شاسی بلند با دو دیفرانسیل منتقل می‌کند. وزن خالص یونی کی حدود 2.2 تن است و با ورود آن به بازار ایران، رقیب خودروهایی مانند فونیکس تیگو 8 پرو مکس و کارمانیا KX7 خواهد شد.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان UNI-K

با توجه به محدودیت قیمت ارزی برای خودروهای وارداتی و سیاست سایپا در سفارش گذاری خودروهایی مانند چانگان CS35 پلاس و CS55 پلاس، احتمال دارد که یونی کی در نسخه فول آپشن در بازار ایران عرضه نشود.

با این حال، توانایی وجود دارد که این خودرو با امکاناتی مانند سقف پانوراما، درِ صندوق عقب برقی، تریم داخلی چرم، فرمان کمکی برقی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، تابلو خوان، رادار خطی، سنسور نور، سنسور باران، نور بالای اتوماتیک، دسته دنده الکتریکی، نمایشگر لمسی، سیستم صوتی حرفه‌ای، تهویه اتوماتیک سه کاناله، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رینگ آلومینیومی ۲۰ اینچی، صندلی‌های برقی جلو، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و … به بازار ایران عرضه شود.

قیمت شاسی بلند جدید سایپا

با توجه به سطح امکانات رفاهی و ایمنی، شاسی بلند دو دیفرانسیل چانگان UNI-K در بازار چین به قیمت حدود ۱۴۹ هزار و ۹۰۰ یوان تا ۱۷۹ هزار و ۹۰۰ یوان عرضه می‌شود. به طور ساده، این خودروی کراس اوور چینی قیمتی تقریباً ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار دلار دارد. با توجه به تعرفه‌های واردات، انتظار قیمت پایینی برای شاسی بلند دو دیفرانسیل لوکس سایپا و چانگان در ایران نمی‌تواند وجود داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید