رونمایی از خودروی جدید مدیران خودرو، فونیکس FX + قیمت

اومودا ۵ نام یکی از جدیدترین محصولات خودروسازی چری چین است که پس از معرفی در چین به سرعت توسط مدیران خودرو وارد ایران شده و به زودی فروش آن با برند فونیکس و به نام "فونیکس FX " در دو تیپ آغاز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،این خودرو چهارمین عضو این برند لوکس بوده که نقش یک کراس اوور اسپرت و جوان پسند را ایفا کرده و قرار است که به زودی به بازار ایران عرضه شود.

این خودرو مانند بسیاری از محصولات امروزی دارای تریم دو رنگ بدنه بود که قسمت‌های پایین به رنگ سفید و سقف و ستون‌ها به رنگ مشکی طراحی شده بود که حالتی شناور به سقف این خودرو بخشیده بود. فونیکس FX به دلیل شیب سقف در قسمت انتهایی استایلی شبیه به کراس اوور‌های کوپه دارد.

فونیکس-FX دارای موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو GDI با سیستم تزریق مستقیم سوخت است. این موتور قادر به تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور بوده که این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه‌تر با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این همان موتور و گیربکسی دقیقا بر روی تیگو ۸ پرو هم نصب وجود دارد. اما در کنار این نسخه مدیران خودرو قصد دارد یک نسخه ضعیف‌تر از فونیکس FX را به صورت محدود به بازار ایران عرضه کند که این محصول دارای موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی تولیدی آن توسط گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده شبیه سازی شده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

کراس اوور جدید نشان فونیکس مدیران خودرو در سطح بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی قرار دارد ویژگی‌هایی مانند شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، رادار نقطه کور، رادار خطی، سامانه رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه رانندگی خودران سطح ۲.۵ اتونوموس، کروز کنترل تطبیقی، فناوری LED چراغ ها، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سامانه پاکسازی هوای کابین، سردکن و گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده و شاگرد، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی سونی، سانروف، درِ صندوق عقب برقی، نورپردازی متغییر کابین، استارت دکمه ای، فرمان پذیر صوتی تجهیزات الکتریکی خودرو، سامانه اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی دو رنگ و… در آن دیده می‌شود.

حدود قیمت این خودرو براساس اطلاعات بدست آمده در مراسم رونمایی شب گذشته، در مدل پایه احتمالا 1.400.000.000 و در مدل فول احتمالا 1.600.000.000 تومان خواهد بود.

تیپ اکسلنت فونیکس اف-ایکس از هفته آینده و تیپ پرمیوم (فول) از ماه آینده به فروش خواهند رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید