چگونه می‌توان از بورس کالا خودرو خرید؟

در این گزارش به شما آموزش می دهیم که چگونه در بورس کالا خودرو خریداری کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، برای شرکت در حراج و خرید خودرو، مشتریان باید در بورس کالا پذیرش شوند. در روش الکترونیکی مشتری دارای کد سجام با مراجعه به سامانه آنلاین یکی از شرکت‌های کارگزاری فعال در بورس ، کدملی خود را وارد می‌کند و پیامکی از سامانه سجام که حاوی رمز است دریافت می‌کند. با وارد کردن رمز دریافت شده اطلاعات مشتری از سامانه سجام فراخوانی شده و در اختیار بورس کالا قرار می‌گیرد و با توجه به انجام احراز هویت در مراحل ثبت‌نام سجام، کد مشتری توسط بورس کالا صادر می‌شود.

مشتریان باید دارای حساب وکالتی متعلق به خود باشند که خدمت حساب وکالتی از طریق اکثر بانک‌ها به مشتریان ارائه می‌شود.

یکی از موارد مهم آن است که تمام وجه معامله باید در حساب وکالتی موجود باشد تا در زمان انجام معامله این مبلغ بلوکه شود و پس از انجام معامله به حساب بورس کالا برای تسویه انتقال یابد. همچنین به قیمت خودرو مبلغ کارمزد کارگزاری نیز اضافه شده و پس از آن قرارداد به تایید مشتری می‌رسد.

در زمان خرید، مشتری باتوجه به قیمت پایه مشخص شده و قیمت خودرو در بازار و دیگر موارد با اهمیت قیمت مورد نظر خود را ثبت میکند و در صورت برنده شدن در حراج، خودرو برای مشتری خریداری می‌شود.

به صورت کلی زمان ثبت سفارش از یک روز بعد از انتشار اطلاعیه عرضه خودرو آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ و نیم روز عرضه ادامه دارد.

در اولین مرحله از عرضه، قرار است ۲۵۰ خودروی کارای تک کابین و ۶۰۰ دستگاه کارای دو کابین روز چهارشنبه ، ۲۸ اردیبهشت ماه با قیمت های پایه حدود ۲۹۱ میلیون تومان برای تک کابین و ۳۰۱ میلیون تومان برای خودروی دوکابین بدون هزینه های جانبی انجام می پذیرد.

متقاضیان باید در نظر داشته باشد که در صورت برنده شدن باید هزینه‌های دیگری را نیز بپردازند. این موارد شامل مالیات بر ارزش افزوده، مالیات و عوارض شماره‌گذاری و هزینه بیمه شخص ثالث است.

موعد تحویل خودروهای عرضه شده ۱۳ تیر ماه است.

شرایط خرید خودرو در بورس کالا مشخص شد

بر اساس اطلاعیه جدید بورس کالا میزان پیش دریافت خرید محصول خودرو اعلام شد.

بر اساس اطلاعیه بورس کالا شرایط خرید خودرو از بورس کالا مشخص شد که این شرایط به شرح زیر است:

 ١. میزان پیش دریافت خرید محصول خودرو تا اطلاع ثانوی  ۳۰ درصد است.

۲. زمان ثبت سفارش محصول خودرو از یک روز بعد از تایید عرضه تا ساعت۸:۳۰ روز معامله امکان پذیر است.

٣. هر کد بورسی صرفا امکان ثبت سفارش بر روی یک کد عرضه از مجموع عرضه‌های روز انجام معامله را دارد.

٢٨ اردیبهشت‌ برای اولین بار  ۶۰۰ دستگاه کارا دوکابین و ۲۵۰ دستگاه کارا تک کابین در بورس کالا عرضه شد.

دیدگاه تان را بنویسید