به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن نیرومند شامگاه شنبه در حاشیه نشست فعالان اقتصادی کاشان و آران و بیدگل بیان کرد: امسال در مجموع 120 هزار میلیارد ریال برای اشتغال در روستاهای کشور اختصاص یافته که معادل آن از سوی بانک ها تامین خواهد شد و سهم استان اصفهان از این رقم سه هزار و 600 میلیارد ریال است.
وی سهم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از این محل را به ترتیب 130 و 70 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ایجاد در مجموع 90 هزار شغل برای استان اصفهان در سال 1397 هدفگذاری شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: دولت به رغم رویدادهای اخیر در حوزه اقتصادی پنج طرح مهم را در دست پیگیری و اجرا دارد که ایجاد اشتغال در روستاهای کشور یکی از آنهاست.
او گفت: 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز از سوی دولت برای واحد‌های تولیدی بزرگ و شهرهای صنعتی اختصاص داده شده که 18 درصد کارمزد دارد و البته یارانه هم به آن تعلق می گیرد.
نیرومند ادامه داد: تمهید راهکارهای مناسب در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با حضور فرمانداران، بانک ها و دستگاه های اجرایی بررسی خواهد شد تا این رقم نیز جذب شود و بتواند به ایجاد اشتغال در استان اصفهان کمک کند.
وی تصریح کرد: تزریق منابع مالی به تنهایی منجر به ایجاد شغل نمی شود و باید در کنار این پول ها اجرای طرح هایی مانند کارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی به جد پیگیری شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه نیز گفت: سال گذشته ایجاد 60 هزار فرصت شغلی برای این استان هدفگذاری شده بود که نزدیک به 46 هزار شغل از این سهمیه بر اساس سامانه رصد محقق شد و این آمار با کد ملی افراد قابل رصد و راستی آزمایی است.
او همچنین نرخ بیکاری این استان در سه ماهه نخست سال جاری را 13.3 درصد و این رقم را در مدت مشابه سال گذشته 16.1 درصد اعلام کرد.
به گفته نیرومند نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در استان اصفهان 20.8 درصد است که 2 برابر بیشتر از سایر گروه ها (9 درصد) می باشد.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.