به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' رضا نیک نداف ' به مبلغ و جزئیات این مطالبات اشاره ای نکرد اما تصریح کرد: تاکنون حدود 50 درصد از مطالبات کشاورزان این استان که امسال گندم آنها بصورت تضمینی خریداری شده، پرداخت شده است.
خاطرنشان می شود؛ خرید تضمینی گندم از اردیبهشت امسال در استان اصفهان آغاز شده و نرخ خرید آن برای هر کیلوگرم یکهزار و 300 تومان است.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان افزود: از زمان شروع عملیات خرید تضمینی گندم تاکنون 70 هزار تُن گندم در این استان خریداری شده است.
وی اضافه کرد: این میزان گندم در قالب 9 هزار و 938 محموله در استان اصفهان خریداری شده است.
نیک نداف با اشاره به اینکه خرید از مناطق سردسیری استان به تازگی شروع شده و تا پایان شهریور ادامه می یابد، گفت: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری پیش بینی می شود 128 هزار تُن محصول گندم از کشاورزان استان اصفهان خریداری شود.
53 هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان اصفهان به گندم (کشت بصورت دیم و آبی) تعلق دارد و سرانه تولید این محصول 145 هزار تُن در سال است.
50 درصد از کشت محصول گندم مربوط به منطقه مرکزی این استان بوده که امسال به دلیل کمبود آب و خشکسالی کاهش یافته است.
نرخ خرید تضمینی گندم در سال گذشته نیز یکهزار و 300 تومان بود و دولت حدود 11 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم از کشاورزان هزینه کرد.
مدیر عامل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان ( منطقه 10 کشور ) همچنین از خرید تضمینی یکهزار و 500 تُن دانه های روغنی کُلزا خبر داد و افزود: تاکنون 45 درصد مطالبات کشاورزان که محصول کلزای آنها خریداری شده نیز پرداخت شده است.
محصول کُلزا در حدود 470 هکتار از مزارع استان اصفهان کشت می شود.
شهرستان‌های نطنز، فریدن، سمیرم و بویین میاندشت عمده تولید کنندگان این دانه روغنی در استان اصفهان هستند.
دانه کُلزا دارای بیش از 40 درصد روغن است.
3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.