**یک گلوله توپ جنگی مربوط به یکصد سال قبل پیدا شد مرمتگران این سازمان در جریان خاکبرداری و اجرای طرح سنگ فرش یکی از معابر داخلی کاخ چهلستون در ضلع شمال غربی این مجموعه، گویی فلزی پیدا شد.
چهلستون و بناهای پیرامون آن مانند تالار تیموری و باغ کاج در اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی از مراکز مهم استقرار نظامیان بوده و بخشی از توپخانه قشون اصفهان در آن عصر نیز در کاخ چهلستون استقرار داشته، این گوی فلزی که شباهت زیادی به گلوله توپ دارد، احتمالاً متعلق به توپ های جنگی آن دوران است.
باغ موزه چهلستون یکی از شاهکارهای عصر صفویه است این کاخ با مساحتی حدود 60 هزار مترمربع، بخش باقی مانده باغ بزرگ موسوم به 'جهان نما' بوده که در محور شمال غرب دولتخانه صفوی(دوره شاه عباس اول) ایجاد شده است.
**صادرات استان اصفهان افزایش و واردات کاهش یافت**
مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ارزش صادرات از استان اصفهان 58 درصد افزایش و ارزش واردات 29 درصد کاهش داشته است.
**45 کاروان از طریق فرودگاه اصفهان عازم سرزمین وحی می شوند**
مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: 45 کاروان از زائران استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد، از هشتم تا نوزدهم مرداد برای شرکت در مناسک حج از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان عازم سرزمین وحی می شوند.
** مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک از کاهش 90 درصدی تولید محصول پسته در سالجاری زراعی به علت گرمای زودرس هوا در زمان گرده افشانی درختان و نیز خشکسالی در این خطه کویری نسبت به سال قبل خبر داد.

***
**مهمترین رخداد های مورد توجه در فضای رسانه ای استان اصفهان در 24 ساعت گذشته **
**5000 نفر ماه گرفتگی را در میدان امام اصفهان رصد کردند
کارشناس مرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: بیش از پنج هزار نف،ر طولانی ترین ماه گرفتگی قرن را شامگاه جمعه و بامداد شنبه در میدان امام (ره) اصفهان رصد کردند.
** مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از محکومیت یک شرکت فروش تجهیزات پزشکی به پرداخت جریمه نقدی بدلیل گرانفروشی خبر داد.
روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان روز شنبه به نقل از غلامرضا صالحی افزود: در این پرونده، مدیرعامل این شرکت بابت فروش تجهیزات پزشکی به مبالغی بیش از قیمت واقعی کالا محکوم شد.
**کمیته ملی المپیک از سهراب مرادی تجلیل کرد**
اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک از سهراب مرادی وزنه بردار اصفهانی دارنده مدال طلای المپیک و رکورد دار جهان تجلیل کردند.
روابط عمومی کمیته ملی المپیک اعلام کرد: تجلیل از سهراب مرادی در حاشیه نشست فوق العاده این کمیته و به منظور ایجاد انگیزه و قدردانی از تلاش های این قهرمان با اخلاق انجام شد.
1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.