مربی تیم اولمپوس ایتالیا گفت: ورزش قهرمانی بدون استعدادیابی معنی ندارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی عابدی با بیان این مطلب افزود: امروزه یکی از مهمترین شاخص ها برای ساختن پیکره و استخوان بندی ورزش استعدایابی و کشف ثروت های نهفته در همه رشته های ورزشی کشور است.

وی با بیان اینکه فرآیند استعدادیابی راه را برای رسیدن به روزهای اوج یک ورزشکار تا حد زیادی کوتاهتر و آسانتر می سازد، افزود: برنامه محوری هیات های ورزشی، بالا بردن سطح ارتقا، دانش و بینش مربیان در تربیت و کشف استعدادهای نخبه علاوه بر کاهش هزینه های سرسام آور قهرمانی، نتایج مطلوب مدال آوری و کسب موفقیت های غرورآفرین را در پی دارد.

عابدی بیان‌کرد: مقوله استعدادیابی با رعایت استانداردهای لازم و بهره‌گیری از متخصصان و مربیان کاربلد باید از اولویت‌های کاری باشگاه ها باشد.

وی با بیان اینکه برنامه استعدادیابی دررشته های ورزشی باعث ارتقای سطح مربیان و بازیکنان است، تصریح کرد: برنامه استعدادیابی دررشته های ورزشی ما را در شناسایی ظرفیت ها و ارتقای دانش مربیان و بازیکنان کمک می کند.

مربی سابق آکادمی فوتبال سپاهان یادآور شد: هدف اصلی استعدادیابی، شناسایی و انتخاب ورزشکارانی است که بیشترین توانایی را در یک رشته ورزشی خاص دارند، چرا که استعدادیابی ورزشی راهی منطقی، کوتاه و مقرون به صرفه برای حضور موفقیت آمیز ورزشکاران درصحنه های بین المللی است.

این کارشناس اظهار داشت: از یاد نبریم که هدف از اجرای برنامه های استعداد یابی در کشور باید در راستای افزایش راندمان و بهره وری اقدامات و افزایش سطح تکنیک و تاکتیک ورزشکاران در همه رشته های ورزشی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.