به گزارش ایرنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نایین، اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان های پشتیبان بازار نظیر شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان مرکزی تعاون روستایی با خرید مازاد تولید به روش های حمایتی، توافقی و تضمینی از تولیدکنندگان به دنبال حمایت از کشاورزان است.
وی افزود: در راستای حمایت از کشاورزان، کودهای مورد نیاز کشاورزی بر اساس توصیه های معاونت تخصصی تامین و تدارک می شود و تلاش شده تا این نهاده ها افزایش قیمت نداشته باشند.
وزیر جهاد کشاورزی در خصوص حوادث و بلایای طبیعی گفت: مسئولیت امور مربوط به پرداخت خسارت ها بر عهده وزارت کشور، ستاد بحران و در شهرستانها برعهده فرمانداران است، جهاد کشاورزی نیز مسئولیت ارزیابی و تعیین میزان خسارت را برعهده دارد.
وی افزود: صندوق بیمه کشاورزی نیز برای جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی و آفات و بیماری های عمومی تشکیل شده و مسئولیت پرداخت خسارت دیدگان بیمه شده با این صندوق است اگرچه منابع اعتباری صندوق برای پرداخت خسارات وارده کافی نیست.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ایجاد زنجیره های تولید در محصولات کشاورزی که بتواند منافع همه حلقه های زنجیره را تامین کند، می تواند به پایداری تولید، حذف واسطه های غیرضرور، تامین همه نیازها و نهاده های تولید وهمچنین تولید محصولات متناسب با نیاز بازار بیانجامد.
وی ادامه داد: تشکیل چنین زنجیره هایی باید توسط تولیدکنندگان دنبال شود و وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل این زنجیره های حمایت می کند.
حجتی با بیان این که احیا و بازسازی قنات ها در کنار حمایت های دولتی باید توجه قرار گیرد افزود: شرایط فعلی کم آبی ایجاب می کند که روش های کشت و آبیاری متناسب با وضعیت افلیمی انجام گیرد .
او اضافه کرد: توسعه گلخانه ها در مناطقی همانند شهرستان نایین باید با سرعت و جدیت دنبال شود و کشت و زرع در این اقلیم به سمت کشت گلخانه هدایت شود.
در این جلسه علاوه بر اعضای شورای اداری شهرستان، نمایندگان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشاورزی نیز در جلسه حضور داشتند.
اسماعیل دهقان نماینده تعاونی مرغداران نایین در این جلسه با توضیح درباره وضع مرغداری در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه در نایین یکی از مشاغل اصلی مرغداری است، با افزایش مشکلات موجود اعم از خشکسالی و افزایش قیمت نهاده‌های تولید، وضع مرغداران وخیم است.
او افزود: ما تقاضا داریم که بانک‌ها و وزارت کشاورزی دست ما را بگیرند و برای تسهیلات ما درخواست استمهال کنند.
وی با ابراز گلایه از برخی سازمان‌ها، تاکید کرد: در این بین همکاری شرکت پشتیبانی امور امسال چندان مناسب نبود و مرغداران نایین مشکلات زیادی تحمل کردند.
وزیر جهاد کشاورزی در این سفر ضمن دیدار و گفتگو با کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، از کشتارگاه صنعتی طیور شباهنگ نایین بازدید کرد.
این کشتارگاه با ظرفیت 6500 تن در سال دارای سرد خانه 200 تنی ،ساختمان اداری وتاسیسات با 7هزار متر مربع زیربنا و38هزارو 400 متر مربع زمین به دلیل مشکلات به بهره برداری نرسیده است.
محمود حجتی در جریان سفر به نائین با حضور در گلزار شهدا این شهر نسسبت به مقام شهدا ادای احترام کرد .
وی همچنین از قنات معاضدیه این شهرستان به طول 7 کیلومتر وقدمت بیش از 100 سال و150 هکتار سطح زیر کشت بازدید کرد.
شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد در این شهرستان 246 واحد مرغداری گوشتی سالیانه 20 هزارتن گوشت تولید می کند.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به همراه هیاتی از مدیران ارشد این وزارت به منظور بهره برداری و بازدید از طرح های بخش کشاورزی شرق و شمال شرقی استان اصفهان امروز پنجشنبه پس افتتاح کشتارگاه صنعتی شهر کوهپایه به شهرستان نائین سفر کرد و در ادامه این سفر وارد اردستان شد.
ت 7136 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.