به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از هاشم امینی اعلاع کرد: میزان هدر رفت آب در استان در سال 86 بیش از 32 درصد بوده است.
وی که در بازدید مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان سخن می گفت، افزود: کارشناسان بهره برداری این شرکت اقدام به تشخیص نشتی در انشعابات و شبکه آب استان می کنند به طوریکه علاوه بر مهار حوادث در کوتاهترین زمان ممکن، مناطقی که هدر رفت آب آنها بیش از اندازه باشد را شناسایی و مهار می کنند.
وی همچنین با اشاره به بهره برداری از 6 فقره هواده عمقی در تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان، گفت: این تصفیه خانه دارای 12 هواده است که در مرحله دوم ارتقای تجهیزات این تصفیه خانه، 6 فقره هواده سطحی به عمقی تبدیل شد.
امینی، ارتقای تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب را در افزایش کیفیت پساپ خروجی موثر دانست و گفت: دبی ورودی و خروجی تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان در زمان حاضر یکهزار و 200 لیتر در ثانیه است.
وی اضافه کرد: با توجه به کاهش شدید منابع آبی، پساب تولیدی در تصفیه خانه ها می تواند جایگزین مناسبی برای رفع برخی از نیاز آبی در صنعت و فضای سبز شهری باشد.
وی اعلام کرد: ارتقای تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب نه تنها در کاهش آلاینده های زیست محیطی و کاهش بوی نامطبوع بسیار موثر است بلکه تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت پساب خروجی دارد.
تصفیه خانه جنوب اصفهان قدیمی ترین تصفیه خانه این کلانشهر است.
در چند سال اخیر با توجه به کاهش منابع آبی، استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب برای مصرف در صنعت و آبیاری گیاهان غیر مثمر در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.
3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.