به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد: کارخانه تولید ' یو اف 6 ' در مجتمع ' یو سی اف ' (UCF) اصفهان به دلیل کمبود کیک زرد در کشور از سال 88 عملاً غیر فعال بود.
سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: پس از توافق برجام و واردات مقدار زیادی کیک زرد و نیز افزایش تولید کیک زرد در داخل کشور، امکان راه اندازی مجدد این کارخانه فراهم شد.
به دنبال بد عهدی های آمریکا در برجام و دستور مقام معظم رهبری در تاریخ 14 خرداد امسال مبنی بر راه اندازی بخش هایی از صنعت هسته ای در چارچوب برجام و دستور رییس جمهوری، راه اندازی این کارخانه در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت.
شایان ذکر است با توجه به اینکه مسئولین مجتمع یو سی اف ( UCF ) اصفهان از قبل تدابیر و آمادگی لازم را پیش بینی نموده و بخش های مختلف کارخانه را به صورت آماده به کار نگه داشته بودند، موفق شدند در مدت کوتاهی (حدود دو هفته) تعمیرات و اصلاحات لازم را انجام دهند و کارخانه تولید ' یو اف 6 ' را بار دیگر راه اندازی کنند.
با از سرگیری فعالیت مجتمع ' یو سی اف ' اصفهان و شروع مجدد تولید ' یو اف 6 ' علاوه بر فعال شدن این بخش مهم از صنعت هسته ای کشور، با افزایش میزان این ماده استراتژیک که خوراک اصلی غنی سازی کشور را تامین می کند، زمینه تحقق و اجرای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر آمادگی برای افزایش ظرفیت غنی سازی را فراهم می نماید.
تبدیل کیک زرد (U۳O۸) به ' یو اف 6 ' (UF۶ ) مهمترین فعالیتی است که در این کارخانه انجام می‌شود.
' یو اف 6 ' غنی شده برای استفاده در رآکتور جهت تولید انرژی کاربرد دارد.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.