پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان روز شنبه اعلام کرد: طرح نجات ماهیان گرفتار درگودال های رودخانه زاینده رود توسط اداره حفاظت محیط زیست ،شورای اسلامی شهر و شهرداری زرین شهر، موسسه هنری جواد الائمه و جمعی از هنرمندان لنجان انجام شد.
در این طرح حدود 20هزار قطعه ماهی نجات یافته و در بالادست سد چم آسمان این شهرستان رها شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان نیز پیش از این در گفت و گو با ایرنا گفته بود: در پی خشکی زاینده رود در منطقه پایین دست این اداره با همکاری سایر دستگاه ها درصدد نجات ماهیان گرفتار در گودال های رودخانه برآمد.
فاطمه محمدی با بیان اینکه فروردین امسال به مدت یک هفته و در چند نوبت بخشی از ماهی های گرفتار در گودال های آب باقی در بستر زاینده رود به منطقه بالادست منتقل شد افزود: فروردین امسال بیش از 3 هزار و 500 قطعه ماهی از رودخانه زاینده رود جمع آوری و در بالا دست سد چم آسمان رها شدند.
وی همچنین با بیان اینکه مرحله دوم نجات ماهیان گرفتار شده در جنوب رودخانه زاینده رود در منطقه ورنامخواست انجام شد گفت: در این مدت نزدیک به 2 هزار قطعه ماهی از نوع کپور و زرده پره نیز زنده گیری و نزدیکی پل باغبهادران رها شدند.
رودخانه زاینده رود در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و کاهش منابع آبی بجز منطقه بالا دست همواره خشک و یا به شکل مقطعی و زمان بندی شده جاری بوده است.
شهرستان لنجان در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار گرفته‌ است.
7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.