اموال غیرمنقول در اصطلاح حقوقی به مالی گفته می‌شود که از جایی به جای دیگر قابل انتقال نباشد مانند زمین.
« سادا» سامانه اموال دستگاه های اجرایی است که با ماموریت ارائه گزارش آماری دقیق و جامع از اموال دولت، برنامه ریزی برای بهینه کردن بهره برداری از اموال دولت، تشخیص و تعیین تکلیف اموال مازاد و سعی در مولد کردن آنها راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' علی صبوحی ' اعلام کرد: با توجه به الزامات ماده 10 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و ساماندهی و مدیریت دارایی ها و اموال در مالکیت دولت بر مستندسازی اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی و ثبت کامل اطلاعات آنها در سامانه جامع « سادا » تاکید شده است.
وی که در گردهمایی ذیحسابان و مدیران امور مالی دستگاه های اجرایی استان اصفهان سخن می گفت، افزود: امیدواریم بتوانیم با تلاش دستگاه های اجرایی استان و پیگیری ذیحسابان به اهداف از پیش تعیین شده در قانون مذکور دست یابیم.
صبوحی با اشاره به وضعیت بودجه امسال استان اصفهان گفت: بودجه این استان در قسمت اعتبارات هزینه ای نسبت به سال قبل 17.5 درصد افزایش و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای 50 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در بخش درآمدی نیز رقم پیش بینی مصوب شده برای استان 12.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با تاکید بر اهتمام و نظارت ذیحسابان دستگاه های اجرایی در خرید کالاهای ایرانی باعنایت به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، ضرورت برنامه ریزی و تلاش برای تحقق آن را توسط دستگاه های اجرایی استان لازم دانست.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان رقم بودجه در نظرگرفته شده برای این استان در سال جاری را 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعلام کرده که شامل ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه و یک هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی است.
3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.