دکتر محمدرضا ذیلایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا در کاشان گفت: یک هزار نفر در ماه مبارک رمضان با مراجعه به پایگاه های انتقال خون در زمینه اهدا پیشگام شدند که نسبت به آمار 920 نفری در سال گذشته هشت درصد افزایش داشت.
وی افزود: 52 درصد از مراجعان ماه مبارک رمضان امسال، اهداکنندگان مستمر بودند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 43 درصد بود.
رئیس پایگاه انتقال خون کاشان بیان کرد: سه هزار و 50 واحد از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خون اهدا شد که در سه ماه نخست سال گذشته این رقم 2 هزار و 850 واحد می رسید.
او اضافه کرد: هر واحد خون به فرآورده هایی مانند گلبول قرمز شسته شده، پلاکت، پلاسمای تازه منجمد و رسوب کرایو تبدیل می شود و در واقع یک واحد خون می تواند در اختیار چند بیمار نیازمند قرار بگیرد.
ذیلایی گفت: مصرف پلاسما و پلاکت 2 پایگاه ثابت انتقال خون شهرستان کاشان به ترتیب نزدیک به 650 و 800 واحد خون است که البته این پایگاه ها شهرستان های آران و بیدگل و نطنز را نیز پوشش دارند.
وی در ادامه افزایش اهداکنندگان مستمر خون را بیانگر کیفیت خون و جزء هدف های سازمان انتقال خون کشور عنوان کرد و از افراد واجد شرایط خواست تا با مراجعه به مرکزهای ثابت اهدای خون کاشان واقع در میدان قاضی اسدالله و جنب بیمارستان اخوان در این زمینه پیشگام شوند.
کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.