جمال الدین صمصامی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی آران و بیدگل نزدیک به 6 هزار لیتر بر ثانیه بود که با اقدام های صورت گرفته در یک سال گذشته به حدود چهار هزار و 500 لیتر بر ثانیه رسیده است.
وی با اشاره به بالا بودن مصرف آب در کشاورزی آران و بیدگل افزود: اقدام هایی مانند نصب کنتور، اصلاح و تعدیل پروانه ها مصرف آب در این بخش را نزدیک به 25 درصد کاهش داده و با ادامه این روند کاهش 30 درصدی تا پایان سال پیش بینی می شود.
رئیس امور آب آران و بیدگل بیان کرد: هم اکنون 250 حلقه چاه دارای پروانه در بخش کشاورزی، 26 حلقه چاه آب آشامیدنی در اختیار آبفا، 30 حلقه چاه آب آشامیدنی در اختیار آبفای کاشان و 120 حلقه چاه صنعتی و خدماتی در محدوده این شهرستان فعال است.
او اضافه کرد: نزدیک به هشت درصد آب آران و بیدگل (370 لیتر بر ثانیه) هم در بخش آشامیدنی مصرف می شود و بخش های صنعتی، مرغداری، دامداری و سایر خدمات چهار درصد (نزدیک به 200 لیتر بر ثانیه) از آب را مصرف می کنند.
صمصامی در ادامه به میزان مصرف آب در مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: آب مصرفی این مجتمع کمتر از 20 لیتر بر ثانیه می باشد که با 2 حلقه چاه کشاورزی تامین می شود و با توجه به اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور، رقم قابل ملاحظه‌ای نیست.
وی تاکید کرد: اقدام هایی جهت انتقال پساب هم برای این مجتمع در جریان است.
رئیس امور آب آران و بیدگل با اشاره به افت نیم متری سطح آب های زیرزمینی به صورت سالانه در این شهرستان بیان کرد: این افت سطح موجب کاهش آبدهی چاه ها و فرونشست زمین شده که هشداری جدی برای مدیریت مصرف آب در این منطقه می باشد.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.