به گزارش ایرنا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان روز یکشنبه در مراسم تجلیل از این واحدهای تولیدی گفت: این شرکت های تولیدی سال گذشته همکاری مناسبی در ارسال الکترونیکی آمارهای ماهیانه تولیدی به این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتند.
اسرافیل احمدیه افزود: دفتر آمار و فراوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید بسیاری بر روی ارائه آمار تولید واحدهای صنعتی به صورت کامل، به موقع و منظم دارد به همین دلیل واحدهای تولیدی منتخب هر استان در این زمینه شناسایی و تقدیر می شود.
وی با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات در حوزه صنعت، معدن و تجارت، گفت: لازم است که اطلاعات و داده های خام آماری مربوط به تولیدات واحدهای صنعتی، پردازش و تحلیل شود تا هر یک از واحدها و همچنین مناطق مختلف از جایگاه و وضعیت خود در مقایسه با سایرین مطلع شوند.
احمدیه خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال طراحی سایتی بمنظور معرفی هرچه بهتر و بیشتر واحدهای صنعتی و وضعیت تولید آنهاست که ارائه آمار ماهیانه تولید به راه اندازی این سایت کمک می کند.
وی گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده وضعیت تولید محصولات منتخب استان ها که مربوط به 6 ماه نخست سال 96 است، اصفهان در تولید قند و شکر، ماشین لباسشویی، فولاد خام، محصولات فولادی و سیمان رتبه نخست کشور را دارد.
احمدیه اضافه کرد: اصفهان در تولید محصولاتی مانند روغن موتور تصفیه اول، ظروف چینی، خودروهای سواری، خودروی وانت، روغن صنعتی تصفیه اول، نخ فیلامنت پلی استر، انواع تلویزیون، یخچال و فریزر رتبه های دوم و سوم را در میان استان ها دارد.
اصفهان دارای بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی است.
ت/3011 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.