به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' حسین ذکری ' افزود: این اقلام شامل داروهای نیرو زای ورزشی و جنسی غیرمجاز، داروهای ترک اعتیاد غیرمجاز، داروهای مخدر خانواده متادون و بوپرنورفین، الکل قابل شرب غیرمجاز، مشروبات الکلی دست ساز غیرمجاز، داروهای چاقی و لاغری غیرمجاز و داروهای ماهواره ای است.
وی گفت: این اقلام غیر مجاز از واحدهای صنفی عطاری، باربری های عمومی، داروخانه ها و فروشگاههای بزرگ کشف و جمع آوری شده است.
ذکری اضافه کرد: اقلام جمع آوری شده پس از طی مراحل قانونی و دریافت مجوزهای مربوطه به صورت اصولی امحا می شود.
به گفته وی سالانه حدود 40 تُن از این نوع اقلام غیرمجاز در حوزه دارو و مکمل ها در استان اصفهان جمع آوری و امحا می شود.
مسئول واحد بازرسی و نظارت امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: با احتساب اقدام های مشترک معاونت غذا و دارو با سایر ارگان های نظارتی از جمله نیروی انتظامی در طول سال، حدود 200 تُن اقلام غیرمجاز کشف و امحاء می شود.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد که این آمار مربوط به حوزه دارو و مکمل هاست و اقلام غیر مجاز غذایی، آرایشی و بهداشتی در آن لحاظ نشده است.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همواره توصیه کرده است که اقلام سلامت محور فقط از مبادی مجاز مورد تایید وزارت بهداشت که دارای مجوز قانونی است، تهیه شود.
هنگام خرید دارو به داشتن نشان و برچسب (لیبل) و هنگام خرید داروهای خارجی به داشتن برچسب اصالت توجه شود.
داروها به هیچ وجه از عطاری ها تهیه نشود زیرا این اماکن حق فروش دارو و طبابت ندارند و نیز از تهیه داروهای ماهواره ای پرهیز شود زیرا هیچگونه مجوز بهداشتی نداشته و قابل اعتماد نیستند.
د/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.