به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها در منطقه فرهنگی کاشان در این زمینه گفت: سفیر مالزی، معاونان سفیران سنگال و روسیه، سفیر تام الاختیار داغستان، رایزن فرهنگی سفارت ونزوئلا و رئیس انجمن فرهنگی سفارت کره جنوبی همچنین از موزه گلاب شهر قمصر دیدن کردند.
مجتبی حمیدی افزود: نمایندگانی از سفارتخانه های هندوستان، اندونزی، ترکیه و قرقیزستان نیز در قالب این هیات به بازدید برخی خانه های تاریخی از جمله طباطبایی ها و مجموعه جهانی باغ فین رفتند.
وی بیان کرد: قرار است این هیات 25 نفره پس از دیدن مسجد آقا بزرگ و مجموعه هتل سنتی راهب، کاشان را به مقصد تهران ترک کنند.
شهردار کاشان نیز در ادامه از این خطه به عنوان یکی از مهدهای تمدن ایرانی یاد کرد و گفت: نخستین ساختمان خشتی جهان در کاشان جای گرفته و در مجموع احترام به انسان و طبعیت و حفظ منابع محیط زیست به عنوان الگوهای توسعه پایدار از صدها سال پیش در این شهر مشاهده می شود.
سعید ابریشمی راد اضافه کرد: توسعه در دنیا مبتنی بر تعاملات جامعه های بشری است و در عصر ارتباطات هرچه پیوندهای فرهنگی بین ملت ها نزدیکتر باشد، امکان ارتباط و بهره مندی از ظرفیت ها بیشتر و توسعه میسرتر خواهد شد که در این راستا امید می رود برنامه هایی از این دست استمرار یابد.
بازدید از نمایشگاه صنایع و هنرهای سنتی منطقه و شرکت در شاهنامه خوانی از دیگر برنامه های سفر یکروزه سفیران، کارداران و رایزنان فرهنگی 9 کشور جهان به کاشان است.
به گزارش ایرنا، جمعی 30 نفره از همسران سفیران کشورهای عضو اکو و نمایندگی های دیپلماتیک خارجی مقیم تهران نیز چهارشنبه هفته گذشته در سفری یکروزه از بناهای تاریخی نیاسر و کاشان دیدن کرده و با آئین سنتی گلابگیری آشنا شدند.
کاشان با بیش از هفت هزار و 500 سال پیشینه به عنوان یکی از مهمترین خاستگاه های تمدن بشری شناخته می شود و اثرهای جدید شناسایی شده مربوطه به دوره پارینه سنگی، قدمت این منطقه را به بیش از 100 هزار سال پیش می رساند.
افزون بر یک هزار و 700 اثر تاریخی ارزشمند در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد تا کنون 320 اثر در فهرست ملی ثبت شده است.
کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.