رضا دهقانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آبفار نزدیک به 40 حلقه چاه عمیق و غیرعمیق در شهرستان اردستان دارد؛ بیش از 25 حلقه خشک و یا کم آب شده که تعداد 106 روستا را تحت پوشش داشته اما نزدیک به 200 روستا و مزرعه را آبرسانی می کند.
وی افزود: قطع شدن سهمیه آب انتقالی از اصفهان به اردستان موجب شده بیشتر روستاهای دهستان علیا و کچو در بخش مرکزی و زواره که از مشترکین شبکه آبرسانی هستند، با قطعی و تنش آبی مواجه شوند.
مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی اردستان با اشاره به شدت تنش در بخش زواره (دهستان ریگستان و روستای تلک آباد) به علت وابستگی بیشتر به آب اصفهان گفت: روستائیان باید با آبفار همکاری داشته و با اعمال صرفه جویی 50 در صدی، از قطعی آب پیشگیری کنند.
او بیان کرد: تعداد 90 روستای شهرستان سال 1395 با استفاده از چهار دستگاه تانکر آبرسانی می شد که از این تعداد 50 روستا تحت پوشش آبفار هستند و امسال نیز 22 روستای دیگر با جمعیت افزون بر 6 هزار و 500 نفر به آن اضافه شد.
دهقانی اضافه کرد: فصل تابستان این جمعیت بیشتر نیز خواهد شد و نیاز به حمل آب با تانکر احساس می شود که در این راستا 2 دستگاه تانکر جدید از اداره های شهرستان گرفته شده که در حال تعمیر است.
وی عنوان کرد: نزدیک به 300 میلیون ریال اعتبار برای تعمیر تانکرها نیاز است و از سوی دیگر با توجه به خشک شدن قنات ها و چشمه های روستاها نیاز به حمل آب بیشتری می باشد که این تانکرها پاسخگو نیست و باید سه دستگاه تانکر دیگر هم تامین شود.
مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی اردستان همچنین گفت: تمهیدهای لازم برای استقرار 55 تانکر ذخیره آب با ظرفیت های سه و پنج هزار لیتر در روستاها در نظر گرفته شده و هر تانکر نزدیک به 30 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که از سوی استان پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، کاهش شدید بارش ها و تداوم خشکسالی منجر به کاهش ورودی آب شهرهای مجاور اصفهان از زاینده رود برابر با سهمیه تخصیصی شده تا ناچار به تامین آب آشامیدنی مورد نیاز از منابع محلی باشند.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.