رضا شفیعی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: یک قاچاقچی چوب تاغ در محدوده بادرود با یک دستگاه نیسان محموله ای را بارگیری کرده و از دست ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان نطنز متواری شده بود که بامداد امروز با کمین ماموران یگان حفاظت آران و بیدگل یک تن چوب قاچاق از وی کشف و ضبط شد.
وی افزود: فرد متخلف به همراه یک دستگاه خودروی نیسان و محموله کشف شده، تحویل مراجع قضایی شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل همچنین از کشف و ضبط 50 کیلوگرم زغال تاغ در منطقه یحیی آباد این شهرستان خبر داد و بیان کرد: زغال ها در یک باب مغازه از فرد متخلف کشف و ضبط شد.
او با اشاره به کاهش 50 درصدی قاچاق چوب در سال 96 نسبت به سال پیش از آن در این شهرستان بیان کرد: افزایش جریمه قطع هر اصله درخت به 30 میلیون ریال، افزایش گشت های منابع طبیعی و متلاشی شدن چند گروه سابقه دار قاچاقچی از جمله علت های این کاهش چشمگیر است.
شفیعی اضافه کرد: متخلفان در شرایطی به قاچاق چوب می پردازند که به دلیل اقلیم کویری منطقه، نگهداری از این جنگل های دست کاشت بیابانی جهت جلوگیری از هجوم شن های روان اهمیت بسیار زیادی دارد و از سال های پیش از انقلاب در زمینه ایجاد این جنگل ها فعالیت می شود.
به گفته وی، سال گذشته 10 تن چوب تاغ در آران و بیدگل کشف شد و 20 نفر از قاچاقچیان به همراه محموله ها در 15 عملیات جداگانه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
شهرستان آران و بیدگل با 605 هزار هکتار وسعت دارای 103 هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور محسوب می شود.
این شهرستان با برخورداری از 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.