به گزارش ایرنا، علیرضا عبدالله زاده روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: افزون بر 505 هزار و 570 نفر از 28 اسفندماه تا پنجم فروردین به کاشان سفر کرده و از اثرهای تاریخی این شهرستان دیدن کردند که بیش از سه هزار و 900 نفر آنها گردشگران خارجی بودند.
وی افزود: مجموعه باغ تاریخی فین کاشان شامل باغ، موزه ملی و حمام قاجاری بیشترین بازدید کننده را داشتند و خانه های تاریخی بروجردی ها، طباطبائی ها و تپه های سیلک نیز از دیگر اثرهای تاریخی بودند که با استقبال گردشگران نوروزی رو به رو شدند.
مسئول کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد خدمات سفر کاشان بیان کرد: همچنین از آغاز سفرهای نوروزی 97 تا کنون افزون بر 310 هزار و 870 نفر گردشگر از اثرهای تاریخی، طبیعی و صنایع دستی در شهرهای نیاسر، برزک و قمصر دیدن کردند.
او در ادامه با اشاره به نظارت جدی بر مکان های خدمت رسان به میهمانان نوروزی کاشان گفت: یک هزار و 64 مورد بازرسی از مکان های عمومی، بین راهی و مرکزهای تهیه و توزیع مواد خوراکی جهت ارتقای کیفیت خدمات حوزه گردشگری طی تعطیلات در این شهرستان صورت گرفته است.
عبدالله زاده عنوان کرد: 500 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در جریان بازرسی از واحدهای صنفی جمع آوری و معدوم شد و با 16 نفر دست فروش نیز برخورد قانونی صورت گرفته است.
364 هزار و 436 نفر از 28 اسفند 95 تا پایان 13 فروردین 1396 در مجموع از اثرهای تاریخی و جاذبه های طبیعی کاشان دیدن کرده بودند.
افزون بر یک هزار و 700 اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی شده و 320 مورد تا کنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.