به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر استفاده از شتر در برنامه های نوروزی شهرداری اصفهان درجوار پل تاریخی خواجو مورد انتقاد برخی شبکه های اجتماعی قرار گرفت.
منتقدان با انتشار تصاویری از چند شتر در بستر خشک زاینده رود بر این عقیده بودند که استفاده از شتر به عنوان نماد کویر و بیابان ، نشانه ای از بی سلیقگی برگزارکنندگان برنامه و مقدمه ای برای خشکی دائمی زاینده رود است.
محمد عیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این برنامه فرهنگی برای نشان دادن فضای تاریخی پل خواجو در گذشته برگزار شد و شترها در زمان برگزاری برنامه ها وارد بستر رودخانه نشدند.
وی تصریح کرد: پل خواجو نماد هویت تاریخی و از جاذبه های اصلی گردشگری در اصفهان محسوب می شود و از گذشته تاکنون به عنوان یک شبکه ارتباطی مطرح بوده، اما با این حال در برنامه اخیر هیچ کاروان و یا شتری از روی پل عبورنکرد.
وی درعین حال انتقاد وارد شده به برنامه به وقت فروردین را نشانه مسئولیت مدنی خواند و افزود: این انتقادات ستودنی است و نمایش حساسیت به یک پدیده طبیعی (خشکسالی ) و مسئولیت مدنی مردم است.
عیدی افزود:شتر نماد باراندازی کاروان های تجاری است که در گذشته وجود داشته اند و قرار نبوده شترها از بستر استفاده کنند.
وی تصریح کرد: آنچه در فضای مجازی منتشر شد، بخش برش خورده ای است که جزء برنامه اصلی نبود و عبور شترها از بستر زاینده رود خارج از برنامه بوده که سبب پدید آمدن موج نارضایتی شده است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با تاکید بر این موضوع که اگر زاینده رود آب هم داشت این برنامه اجرا می شد ، گفت : این برنامه ربطی به خشکی زاینده رود نداشت و برای بازنمایی دوران صفویه از جمله نقاره زنی ، مشاغل سنتی و کاروان های تجاری برگزارشد.
پل خواجو یکی از آثار تاریخی به جا مانده از دوران صفویه در شهر اصفهان است که دو سوی رودخانه زاینده رود را به هم وصل می کند.
شهرداری اصفهان در طول نوروز امسال برنامه هایی با نام «به وقت فروردین » با استفاده از نمادهای کهن تاریخی به منظور معرفی مشاهیر، آداب و رسوم و مشاغل قدیم درجوار پل خواجو برگزار کرد.
ت / 6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.