به گزارش ایرنا، ' مجید بیجندی ' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل انتقال موثر و مفید مطالب هواشناسی از صدا و سیما و خبرگزاری دولت ( ایرنا) تشکر و قدردانی می کنم.
وی بابیان اینکه همکاری و همراهی رسانه ها با اداره کل هواشناسی طی 2 سال گذشته وجود داشته است، ابراز امیدواری کرد: این روند همچنان ادامه یابد و آمار و اعداد ارائه شده با دقت کامل و ویژه منتقل شود.
ایرنا خبرگزاری رسمی ایران است که در سال 1313 هجری شمسی تاسیس شده و هم اکنون 83 سال از عمر آن می گذرد.
ایرنا در حال حاضر در 20 کشور در نقاط مختلف جهان نمایندگی دارد که از این تعداد، 14 کشور در قالب دفتر نمایندگی (خبرنگار اعزامی) و در شش کشور به صورت خبرنگار محلی فعالیت می کند.
ایرنا در درون کشور نیز هم اکنون در 31 مرکز استان و 24 شهرستان نمایندگی مصوب سازمان امور اداری و استخدامی دارد و در 428 شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگار آزاد فعالیت خبری خود را انجام می دهد.
فراورده های خبری ایرنا علاوه بر فارسی ( زبان رسمی کشور ) هم اکنون در هشت سایت برون مرزی به زبان های انگلیسی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ترکی استانبولی و اردو منتشر می شود.
این خبرگزاری تا سال 1360 تحت عنوان «خبرگزاری پارس» فعالیت می کرد اما از آن سال با تصویب مجلس شورای اسلامی به «خبرگزاری جمهوری اسلامی» تغییر نام داد.
عبارت «ایرنا» نام اختصاری این رسانه و برگرفته از حروف اول نام خبرگزاری جمهوری اسلامی در زبان انگلیسی (Islamic Republic News Agency) است.
ت 7150 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.