به گزارش ایرنا، پنج صندوق بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت ایرانیان شامل صندوق‌های بیمه‌ای کارکنان دولت، روستاییان، سایر اقشار، بیمه ایرانیان و بیمه رایگان همگانی فعالیت می کند.
طاهر موهبتی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار اصفهان افزود: بیمه سلامت همگانی در دولت یازدهم شکل گرفت و امروز حدود 10 میلیون نفر تحت پوشش خدمات این بیمه هستند.
وی گفت : بسته پایه خدمات بیمه ای توسط شورای عالی بیمه تصویب می شود و کلیه سازمان ها و صندوق های بیمه ای مکلف به تبعیت از آن هستند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: درآمدهای بیمه سلامت نسبت به هزینه های ما در حوزه سلامت فاصله زیادی دارد.
وی گفت: بعد از استقرار طرح تحول سلامت، کمتر مرکز بهداشتی و درمانی فاقد پزشک در کشور وجود دارد .
موهبتی با بیان اینکه یکی از چالش های جدی سازمان های بیمه ای تامین منابع مالی پایدار است اظهار کرد: چالش های منابع مالی یکی از مشکلات فراروی حوزه بیمه است و منحصر به بیمه سلامت هم نمی شود و سابقه آن در کشور ما به چند دهه گذشته بر می گردد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بدهی ها همیشه با سازمانهای بیمه همراه بوده اما فراز و نشیب داشته است.
وی با بیان اینکه در 6 ماهه اخیر اتفاق های خوبی در زمینه کاهش بدهی بیمه سلامت به دانشگاهها و داروخانه ها افتاد گفت: در 6 ماهه اول سالجاری بیش از 4 هزار میلیارد تومان به دانشگاهها و داروخانه ها پرداخت شد اما این مبلغ پرداختی در 6 ماهه دوم سال چند برابر شد.
موهبتی گفت: فاصله پرداختی ما به دانشگاهها و داروخانه ها در شهریورماه سال 96 به حدود یکسال می رسید که در حال حاضر فاصله پرداختی به دانشگاهها به چهار ماه و بدهی به داروخانه ها به 2 ماه و نیم کاهش پیدا کرده است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بودجه سال 96 این سازمان نسبت به عملکرد سال 95 ، 2 درصد افزایش داشت و این در حالی است که نسبت به بودجه مصوب سال 95 افزایش چشمگیری داشت.
وی با بیان اینکه بودجه ما در سال 97 نسبت به تخصیص سال 96 حدود چهار درصد کاهش پیدا کرده است افزود: بودجه سال آینده سازمان نسبت به عملکرد هزینه ای آن، کاهش قابل توجهی داشته و باید در چهارچوب اعتباراتمان هزینه کنیم.
موهبتی با بیان اینکه در سال آینده باید سقف بودجه را رعایت کنیم و خرید راهبردی و مدیریت هزینه داشته باشیم گفت: باید سرانه هزینه هزینه ها هم بطور واقعی دیده شود و صد در صد آن تخصیص پیدا کند.
استاندار اصفهان هم در این دیدار با اشاره به طرح های استان اصفهان برای ارائه خدمات بهتر به بیماران، گفت: توسعه بیمارستانها، افزایش تخت های بیمارستانی و دریافت خدمات بهداشتی و درمانی از بخش خصوصی برای ارائه خدمات بهتر به بیماران در استان مورد توجه قرار گرفته است.
محسن مهرعلیزاده با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به استان اصفهان افزود: در این سفر بخش هایی از طرح های توسعه بیمارستانهای استان و بیمارستانهای در حال ساخت توسط خیران، مورد بازدید وزیر بهداشت قرار گرفت.
وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی را هم علاوه بر خیرین در حوزه بهداشت و درمان، فعالتر کنیم گفت: با حضور فعال بخش خصوصی کیفیت و کمیت کارها و ارائه خدمات افزایش پیدا خواهد کرد.
استاندار اصفهان گفت: امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بتوانیم به این اهداف و مقاصد دست پیدا کنیم.
به گزارش ایرنا، چهارهزار و 860 موسسه در استان اصفهان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت هستند که این استان پس از تهران به لحاظ تعداد، بیشترین مراکز طرف قرارداد را در کشور دارد.
یک میلیون و 670هزار بیمه شده زیر پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند که 670هزار نفر از این تعداد بیمه روستایی هستند.
ت 7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.