'مصطفی قانونی' روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا از مسجد جامع، خانه معظمی، برج و باغ علی اکبری، سردر امامزاده 17 تَن، خانه شجاع نظام و پل قاضی زاهد به عنوان بناهای تاریخی مرمت شده شهرستان گلپایگان در سالجاری نام برد و افزود: برای مرمت این بناها 309 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، اعتبارات مربوط به احیای خانه های تاریخی و تملک دارایی هزینه شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 25 بنای تاریخی شهرستان گلپایگان به ثبت آثار ملی رسیده است، گفت:سه بنای تاریخی دیگر این شهرستان شامل تپه وداغ، حمام آقاحسین و کبوتر خانه خواجه علیجان نیز در نوبت ثبت آثار ملی قرار دارند.
رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان از مسجد جامع، مناره سلجوقی، امامزاده 17 تن، ارگ گوگد، بازار سنتی، امامزاده سیدالسادات، پل قاضی زاهد و سنگ نگاره ها بعنوان آثار مهم تاریخی این شهرستان نام برد و بر لزوم همکاری مسئولان و شهروندان برای حفظ و نگهداری این بناهای تاریخی تاکید کرد.
شهرستان گلپایگان با قدمت هفت هزار ساله دارای حدود 300 اثر تاریخی و گردشگری است.
این شهرستان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی و جمعیت افزون بر 90 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
7138 / 2093 *خبرنگار:محمدحسین توفیقی*انتشار: اصغر دواتگر*بازنشر: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.