مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 14 و 55 دقیقه امروز یک مورد مسمومیت با منوکسیدکربن به علت نشت از بخاری در خیابان 24 متری اصفهان اعلام شد که واحد امدادی اورژانس به محل اعزام شد.
دکتر غفور راستین افزود: متاسفانه در این حادثه یک مرد 32 ساله جان خود را از دست داد.
وی همچنین درباره حادثه دیگری که ساعت 17 و 2 دقیقه امروز در خمینی شهر رخ داد افزود: به دلیل استفاده از آبگرمکن بدون دودکش یک مرد 43 ساله جان خود را از دست داد.
خمینی شهر در 12 کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده است.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان همچنین درخصوص حادثه ای در مهیار شهرضا گفت: در ساعت 10 و 34 دقیقه امروز موردی مبنی بر مسمومیت با منوکسیدکربن منتشر شده از دودکش بخاری به اورژانس اعلام شد که واحدهای امدادی پیش بیمارستانی به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: در این حادثه یک زن، یک مرد و یک خردسال یک ساله دچار مسمومیت شدند که به بیمارستان صاحب الزمان (عج) شهرضا منتقل شدند.
فوریت‌های پزشکی شهرستان شهرضا دارای 6 پایگاه، یک اتاق فرمان مشترک با شهرستان دهاقان و 28 نفر پرسنل است.
شهرضا با جمعیت بالغ بر 170 هزار نفر در 80 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
راستین همچنین افزود: دوشنبه شب نیز یک دختر 11 ساله در شاهین شهر به دلیل استفاده از زغال برای گرمایش دچار مسمومیت تنفسی شد که به بیمارستان میمه منتقل شد.
از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 146 نفر در استان اصفهان بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند که 14 نفر از آن ها جان خود را از دست دادند.
منوکسید کربن، گازی بدون رنگ و بوست و عمده ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن تولید گاز منواکسید کربن امکان پذیر است.
استفاده از آبگرمکن یا بخاری مستعمل و دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهد.
بدلیل بی رنگ و بی بو بودن این گاز، ممکن است وجود آن در محیط تا زمان ایجاد علائم مسمومیت شدید احساس نشود.
علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکم و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست.
گ/7135/ 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.