مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان دوشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: عصر امروز به دنبال وزش شدید باد در اصفهان سه مورد تماس مبنی بر احتمال سقوط داربست در سطح شهر با سامانه 125 برقرار شد که ستاد فرماندهی به سرعت تیم های عملیاتی از ایستگاه های مختلف همراه مسوولان مربوطه به محل های اعلام شده اعزام کرد.
محمد شریعتی افزود: وزش باد امروز موجب شل شدگی داربست ساختمان های نیمه کاره در خیابان های بازارچه، استقلال جنوبی و خیابان آزادی شهرک امیریه شد که به دلیل احتمال سقوط موجب نگرانی عابران و ساکنان محلات و خیابان های مذکور شد.
وی ادامه داد: با توجه به احتمال بروز حوادث مشابه برای سایر داربست های موجود در سطح شهر تمامی ایستگاه های آتش نشانی در این خصوص به حالت آماده باش قرار گرفتند و تیم های عملیاتی نیز در اقدامی سریع به مهار داربست ها و ایمن سازی محل های گزارش شده اقدام کردند.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود داربست هیچ یک از ساختمان ها ریزش نکرد و فقط از حالت استاندارد خارج شده بودند که آتش نشانان در محل حضور یافتند و از سقوط و آسیب رسیدن به افراد جلوگیری کنند.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی اصفهان تاکید کرد: به منظور ایمن سازی و برطرف کردن موانع بوجود آمده در محل؛ خیابان های مورد نظر تا مهار آنها برای مدت زمانی به صورت موقتی مسدود شد و همین مساله موجب بروز ترافیک نسبی در این مناطق شد.
وی افزود: این حادثه خسارتی به دنبال نداشت اما در صورت ریزش حتی یک قطعه از میله های داربست از ارتفاع بالا می توانست خسارت جبران ناپذیری را به بار آورد.
24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 600 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.
ت/7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون * انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.