به گزارش ایرنا، احمد رضوانی روز یکشنبه در هشتمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان افزود: امسال مردم اصفهان تنها 218 روز هوای پاک تنفس کرده اند.
وی بیان کرد: استنشاق هوای پاک و سالم، حق مسلم مردم است و دستگاه های ذیربط موظفند نسبت به ارائه برنامه های عملی و عملیاتی در این رابطه اقدام کنند.
فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه سلامت مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و در اولویت برنامه های دولت قرار دارد، گفت: هیچگونه توجیهی در خصوص امور مربوط به سلامت مردم، پذیرفته نیست و مراکز غیرمجاز تأثیرگذار در سلامت مردم باید کتبا به مراجع قضایی معرفی شوند تا تصمیمات لازم درخصوص آنها اتخاذ شود.
کلانشهر اصفهان بر پایه سر شماری سال 95 دارای بیش از 2 میلیون و 243 هزار نفر جمعیت است که در کنار این تمرکز جمعیت، تردد روزانه 830 هزار دستگاه خودرو به همراه تمرکز واحدهای خرد و کلان صنعتی، هوای این شهر را آلوده و ناسالم کرده است.
در آذر ماه به علت انباشت آلاینده ها در هوای اصفهان و شدت یافتن آلودگی هوای این کلانشهر به مدت سه روز مدارس اصفهان و هشت شهرستان دیگر تعطیل شد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام ها، پیگیری ها و اطلاع رسانی خوب پیرامون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان اصفهان اشاره کرد و گفت: بخشداران اصفهان با هماهنگی و همکاری اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به برگزاری جلسات توجیهی اقدام کرده اند.
آنفلوانزای پرندگان که توسط گونه ‏A‏ ویروس آنفلوانزا ایجاد می شود ؛ در زُمره بیماری های خطرناک پرندگان به شمار می رود.
رضوانی با بیان اینکه اطلاع رسانی خوبی هم پیرامون بیماری ایدز انجام و حساسیت های لازم در مردم و به ویژه جوانان ایجاد شده است، افزود: آموزش در عرصه های مختلف بویژه پیشگیری از بیماری ها، نقش بسزایی دارد که دستگاه ها باید به این امر توجه کنند.
براساس آخرین آمار مرکز بهداشت استان اصفهان تعداد افراد مبتلا به ایدز شناسایی شده در استان اصفهان 721 نفر تخمین زده شده است که حدود 93 درصد آنها مرد هستند.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.