' محسن مهرعلیزاده ' در دیدار فعالان ستادهای دکتر روحانی در استان اصفهان، افزود: همچنین بدلیل تفوق و اولویت حاشیه ها بر متن، خنثی بودن برخی مدیران و نیروها و عدم شجاعت در بیان دیدگاه ها و اجرا موجب تاخیر یا توقف برخی از طرح های استان اصفهان شده است.
وی افزود: نمی گذاریم این روند ادامه یابد و اینجانب به فضل خدا این رویه را تغییر خواهم داد.
استاندار اصفهان ادامه داد: مدیران باهوش خود را تطبیق می دهند و اگر مدیری نتواند خود را تطبیق دهد، با او برخورد می شود.

*** خصوصی سازی در استان به شیوه درستی انجام نشده است
وی در ادامه توجه به توانایی بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های این بخش را از رویکردهای مدیریت استان بیان و تصریح کرد: خصوصی سازی در استان اصفهان به شیوه درستی انجام نشده است.
مهر علیزاده سوء مدیریت را یکی از اصلی ترین دلایل عقب ماندگی دانست، افزود: در گذشته، شرکت ها بصورت دولتی اداره می شدند و کنترلی از سوی دولت بر آنها انجام می شد اما با این شیوه خصوصی سازی ، این شرکت ها همچنان دولتی هستند ولی در پرداخت حقوق ها و پاداش ها آزاد شده اند.
استاندار اصفهان اضافه کرد: به نظر می رسد برخی ها، اعتقاد ندارند که بخش خصوصی را به معنای واقعی وارد صحنه و اداره کشور را به بخش خصوصی واگذار کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت از نظر درآمد در وضعیتی قرار دارد که تنظیم دخل و خرج آن کار بسیار مشکلی شده است، گفت: در دو دوره گذشته، دولت بزرگتر و سنگین تر شده است و موضوع پرداخت یارانه ها و تحمیل سالانه 38 هزار میلیارد تومان به دولت، مشکلاتی را ایجاد کرده است .
استاندار اصفهان در عین حال اضافه کرد: شاید این محدودیت منابع مالی یک تقدیر الهی باشد تا مجبور شویم در همه ابعاد به بخش خصوصی اهمیت دهیم.
وی افزود: به همین دلیل دولت باید چابک؛ هدایتگر و سیاستگذار شود و اداره امور را به مردم واگذار کند و اگر این کار تاکنون انجام نشده باید با قوت انجام شود.

*** راهی جز اهمیت دادن به بخش خصوصی نداریم
وی با بیان اینکه اصفهان در زمینه های مختلف به عنوان استان پیشگام و پیشتاز کشور است، افزود: در استان اصفهان نیز راهی جز اهمیت دادن به بخش خصوصی و مشارکت این بخش برای اداره استان نداریم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه این استان ظرفیت تحقق این هدف را دارد، تصریح کرد: باید برای اجرای آن برنامه ریزی کنیم و طرح داشته باشیم.

** تا دو هفته آینده مدیران جدید استان معرفی خواهند شد
استاندار اصفهان در ادامه به انتخاب و انتصاب مدیران این استان اصفهان کرد و گفت: در این خصوص هیچ فشاری وجود نداشته است و در این راستا مدیریت استان به هیچ وجه اسیر فشارها نخواهد شد.
وی افزود: مدیریت استان برای انتخاب نیروهای بومی و غیر بومی، تحت فشار نیست و تلاش می کند تا دولت در این استان سرافراز باشد.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه مدیریت استان برنامه های مشخصی برای به کارگیری نیروهای جوان و بانوان دارد، افزود: در یکی دو هفته آینده مدیران جدید معرفی خواهند شد.
استاندار اصفهان به میانگین سنی مدیران استان اشاره کرد و این میانگین سنی را بالاست دانست و افزود: این موضوع انگیزه و توان مدیریت را محدود می کند.
وی تصریح کرد: گرچه باید به شایسته سالاری و انتخاب مدیران شایسته اهمیت دهیم اما از میان شایسته ها باید کسی را انتخاب کنیم که از لحاظ فکری به پیروز انتخابات نزدیک و پایبند باشد.
مهرعلیزاده گفت: در دولت سازندگی و دولت اصلاحات کادر سازی در مسیر و با شیب قابل قبولی پیش می رفت و امروز هم باید با دقت، آن مسیر را ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه انتخابات تمام شد و باید شعارها و وعده های دولت را عملیاتی کنیم، تاکید کرد: در این راستا باید نیروهای همفکر برخوردار از تخصص بالا را به کار گیریم زیرا امروز مردم به تدبیر دولت امیدوارند و باید نیروهای لایق را از میان نیروهای همفکر انتخاب کنیم.

** باید 40 درصد درآمد استان اصفهان از گردشگری تامین شود
مهرعلیزاده در خصوص میزان مالیات ارسالی از اصفهان، گفت: اصفهان استانی برخوردار است و دارای نیروهای خوش فکر، قوی، صنایع قدرتمند و دانشگاه ها و استان اول گردشگری است ودولت سرمایه گذاری های بسیار بالایی در اصفهان داشته و طبیعی است که باید مالیات بیشتری هم گرفته می شود.
استاندار اصفهان افزود: باید حداقل 40 درصد درآمد ملی کشور از گردشگری تامین شود و این موضوع باید از اصفهان آغاز شود.

** سرمایه گذاری در شهرستان های اصفهان مورد حمایت مدیریت استان است
مهرعلیزاده با بیان اینکه طی مدت حضورش در اصفهان نیمی از وقت او صرف موضوع مشکلات آب استان شده است، گفت: در تدوین بودجه باید به این موضوع توجه می شد ولی با اینحال اینجانب تمام تلاش خود را برای تعیین بودجه جهت مسئله آب انجام دادم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در زمینه توسعه شهرستان ها دقت و توجه ویژه خواهیم داشت، افزود: سند آمایش شهرستان ها را با دقت دنبال می کنیم و برای تقویت سرمایه گذاری در شهرستان ها حمایت خواهیم کرد.
در این دیدار، نمایندگان اعضای ستادهای دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در استان اصفهان نیز ضمن حمایت از استاندار جدید، لزوم هماهنگی با فرمانداران و ادارات ذیربط برای تسهیل فعالیت های سیاسی در شهرستان ها و لزوم توجه به جوانان و عدم نگاه ابزاری به آنان برای اختصاص پست های مدیریتی را خواستار شدند.
در نتیجه انجام انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه 29 اردیبهشت سالجاری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی منتخب مردم در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 55 و 98 صدم درصد آرای استان اصفهان را به خود اختصاص داد.
از سه میلیون و 497 هزار و 863 نفر واجد رای دادن در این استان 2 میلیون و 485 هزار و 309 نفر در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.