هفته نخست نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال روز جمعه یکم دی با برگزاری 4 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان در ورزشگاه تختی تهران، برابر تیم سایپا به میدان می‌رود.

سپاهان و سایپا؛ جنگ برای بقا

سپاهان برخلاف تمام پیش بینی‌های ابتدایی نیم فصلی کابوس وار را پشت سر گذاشت. زرد پوشان اصفهانی که فصل گذشته در رده پنجم جدول قرار گرفته بودند، با شروع لیگ هفدهم، دست به تغییرات گسترده‌ای در ترکیب خود زده و نقل و انتقالات پر سر و صدایی را پشت سر گذاشتند. اضافه شدن عزت الله پورقاز، ساسان انصاری و علی کریمی به ترکیب این تیم، با هدایت کرانچار نوید بازگشت سپاهان طوفانی و قدرتمند گذشته را می‌داد.

اما با آغاز فصل امیدهای هواداران متعصب این تیم برباد رفت، شاگردان کرانچار برخلاف نمایش به نسبت خوب و بازی‌های زیبایی که انجام می‌دادند، از نتیجه‌گیری عاجز بوده و امتیازات را یکی پس از دیگری از دست دادند تا امروز با کسب تنها 15 امتیاز از 15 بازی، در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار گیرند.

سپاهان که در آخرین بازی از دور رفت مسابقات لیگ برتر، با نتیجه سنگین 3 بر صفر برابر استقلال شکست خورد، در شرایطی به مصاف سایپا می‌رود که هنوز نتوانسته‌اند برای جانشینی لی اولیویرا دروازبان برزیلی این تیم که قراردادش را چند روز پیش با سپاهان فسخ کرده، با کسی به توافق نهایی برسند و در این پست دچار مشکلات جدی هستند.

سپاهانی‌ها اگرچه در خط دفاع دچار مشکلات جدی دارند اما رفع مصدومیت پورقاز مدافع نام آشنای این تیم، سبب دلگرمی هواداران این تیم بوده تا در کنار بازگشت مهدی شریفی مهاجم سرباز سپاهان و اوج گیری دوباره انصاری، امیدوارانه به دنبال کسب 3 امتیاز بازی با سایپا باشند.

در سمت مقابل تیم سایپا که نیم فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته در هفته پانزدهم توانستند با یک گل از سد شاگردان جلالی بگذرند و با کسب 23 امتیاز، تعطیلات نیم فصل را آغاز کنند. شاگردان علی دایی در فاز تهاجمی بسیار خطرناک بوده و مثلت عباس زاده، ترابی و قلی زاده زمانی که در آمادگی باشند قادر به باز کردن هر دروازه‌ای هستند.

بازیکنان سایپا اگرچه از قدرت دوندگی بالایی برخوردار بوده و از خطه حمله به نسبت خوبی برخوردار هستند اما تراز منفی گل خورده این تیم نشان دهنده ضعف خط دفاعی آنهاست. نزدیکی آمار گل‌های زده و خورده هر 2 تیم می‌تواند نوید دهنده یک دیدار جذاب و پر برخورد باشد.

باید منتظر ماند و دید کدام‌یک از 2 تیم اشتباهات کمتری را مرتکب شده و پیروز این میدان می‌شود. گفتنی است دیدار رفت 2 تیم در قالب هفته نخست رقابت های لیگ برتر، با نتیجه تساوی یک بر یک در ورزشگاه نقش جهان خاتمه یافته است.

بهترین گلزنان 2 تیم

جلال‌الدین علی محمدی در سپاهان با 4 گل زده بهترین گلزن این تیم است، در سایپا نیز محمد عباس‌زاده با 5 گل بیشترین تعداد گل را برای این تیم به ثمر رسانده است.

سپاهان و سایپا بدون محروم و مصدوم

هر 2 تیم همه بازیکنان خود را در اختیار داشته و محروم یا مصدومی برای این دیدار ندارند.

چهره ویژه

چهره ویژه این دیدار عزت الله پورقاز مدافع نام آشنای سپاهان است که فصل گذشته در سایپا توپ میزد. پورقاز که نیم فصل نخست ماسابقات را به دلیل مصدومیت از دست داد انگیزه‌های بسیاری برای شروع دوباره برابر تیم سابق خود دارد.

ترکیب احتمالی تیم سپاهان

مهدی صدقیان،عزت الله پورقاز، عارف غلامی، مهدی رحیمی، سعید آقایی، رسول نویدکیا، علی کریمی، حسین پاپی، جلال علی محمدی، ساسان انصاری، مهدی شریفی

ترکیب احتمالی تیم سایپا

حامد فلاح زاده، رضا علیاری، روزبه شاه علی دوست، آرش رضاوند، مهدی ترابی، رضا اسدی، رضا جعفری، حامد شیری ،امید خالدی، علی قلی زاده، محمد عباس‌زاده

برنامه دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

جمعه 1 دی ماه

پدیده_ پیکان

ذوب آهن_ مشکی پوشان

سپید رود_ نفت تهران

یکشنبه 3 دی ماه

فولاد_ پرسپولیس

پارس جنوبی_ گسترش

تراکتورسازی_ استقلال خوزستان

استقلال تهران_ صنعت نفت

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 818707
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.