مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: بعدازظهر روز گذشته در گورت یک مرد تبعه افغانستان براثر استنشاق گاز سمی متصاعد شده از زغال چوب جان خود را از دست داد.
دکتر غفور راستین افزود: پس از اعلام این حادثه به اورژانس 115 واحد امدادی به محل اعزام شد ولی این مرد جان خود را از دست داده بود.
وی بیان کرد: سه مرد دیگر که آن ها نیز افغان بودند دچار مسمومیت شدند که پس از اکسیژن درمانی به بیمارستان فارابی منتقل شدند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان افزود: دلیل این مسمومیت، انتشار گازناشی از استفاده از زغال برای گرما در مزرعه بوده است.
براساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی اصفهان، در 6 ماهه اول سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، 17 نفر (3 زن و 14 مرد ) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد 15 نفر (2 زن و 13 مرد) بوده افزایش داشته است.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان پیش از این گفته بود: در سال گذشته 380 نفر در اصفهان دچار مسمومیت با منوکسید کربن شدند که 26 مورد آنها منجر به فوت شد.
هرساله با آغاز فصل سرما و کاهش دمای هوا میزان مسمومیت ها با گاز منوکسیدکربن افزایش می یابد و برخلاف آموزش ها و هشدارهای مکرر آتش نشانی و اورژانس همچنان شاهد استفاده وسایل گرمایشی غیراستاندارد و بی احتیاطی در زمینه استفاده و نصب اینگونه وسایل در منازل، کارگاه ها و یا خودروهای سبک و سنگین هستیم.
ت/7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون * انتشار دهنده : مسعود عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.