این جمله را مادری می گوید که دست 2 کودک خود را گرفته و در بازار کتاب خیابان آمادگاه اصفهان و در میان کتابفروشی ها، قدم می زند و به دنبال خرید بهترین کتاب ها برای فرزندانش است.
خانم عَدَمیان با تاکید بر اینکه هیچ لذتی بالاتر از خرید کتاب برای کودکانش وجود ندارد، تاکید کرد که پدران و مادران باید خرید کتاب را در سبد خرید هفتگی خود قرار دهند زیرا در شرایط امروزی این مطالعه کتاب است که می تواند فرزندانمان را از بسیاری از آسیب ها، مصون نگه دارد.
وی با اشاره به طرح پاییزه کتاب افزود: سال گذشته نیز این طرح اجرا شد و من برای فرزندانم کتاب های خوبی با تخفیف های مناسب خریدم، امسال نیز وقتی از اجرای مجدد این طرح مطلع شدم، در روز اول اجرای طرح که دوم آذر بود چند کتاب خوب برای خودم و فرزندانم با تخفیف 35 درصد خریدم.
این مادر که در یکی از واحدهای صنعتی اصفهان بعنوان کارشناس شاغل است با اشاره به بالا بودن قیمت برخی کتاب ها، تصریح کرد: اجرای چنین طرح هایی با تخفیف های 20 تا 35 درصد، فرصت بسیار مناسبی برای خانواده ها جهت خرید کتاب است.
وی که برای بار دوم برای خرید در طرح پاییزه به بازار کتاب آمده است، ادامه داد: خانواده ها برای خرید فست فود در یک شب ممکن است حدود 50 هزار تومان یا بیشتر هزینه کنند و چه خوب است که یک بار هم که شده این پول را صرف خرید کتاب برای فرزندانشان کنند زیرا هدیه ای فرهنگی، ارزشمند و ماندگار است.
دومین طرح پاییزه کتاب از دوم آذر امسال همزمان با روز کتابگردی در سراسر کشور آغاز شد و با تخفیف 20 تا 25 درصدی تا 22 آذر در مراکز استان‌ها و دوم دی در شهرستان‌ها اجرا می‌شود.
کتابفروشان در نخستین روز از اجرای این طرح به مناسبت روز کتابگردی، کتاب‌های خود را با 10 درصد تخفیف بیشتر (تخفیف 30 تا 35 درصدی) عرضه ‌کردند که به گفته آنها، استقبال بسیار خوبی از این کار شد.
یکی از متصدیان یک کتابفروشی در اصفهان به ایرنا گفت که روز اول اجرای طرح پاییزه کتاب که تخفیف 30 تا 35 درصدی بود، مردم استقبال خیلی خوبی کردند.
صیرفیان خاطرنشان کرد: استقبالی که امسال از طرح پاییزه کتاب صورت گرفت نسبت به پارسال، بهتر و بیشتر بود.
وی با بیان اینکه بسیاری از خریداران بصورت خانوادگی مراجعه می کردند، افزود: بیشتر آنها پدران و مادران جوانی بودند که از طرق مختلف از اجرای طرح پاییزه کتاب، خبر دار شده بودند و هر خانواده دست کم سه یا چهار کتاب خریداری می کردند.
خریداران در دومین طرح پاییزه کتاب می‌توانند با ارائه شماره ملی و تا سقف یکصد هزار تومان کتاب‌های عمومی را با 20 درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با 25 درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.
این طرح در استان اصفهان در 102 کتابفروشی در شهرهای اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین شهر، شهرضا، کاشان، نایین، زرین شهر، فولادشهر، سمیرم و نطنز در حال اجراست.
استان اصفهان از نظر تعداد کتابفروش شرکت کننده در طرح، رتبه دوم را پس از تهران و از نظر تعداد فروش کتاب، رتبه سوم را پس از تهران و مشهد دارد.
طرح عیدانه و تابستانه کتاب نیز پیش از این به منظور حمایت از کتاب فروشی‌ها و رونق کتاب خوانی برگزار شده بود که استان اصفهان در این طرح‌ها حائز رتبه در سطح کشور شده بود.
با گذشت 17 روز از اجرای طرح «پائیزه کتاب» که با مشارکت حدود 825 کتاب‌فروشی از سراسر کشور در حال برگزاری است، نزدیک به 490 هزار نسخه کتاب از سوی 207 هزار نفر خریداری شده است.
گ/3011 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.