مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان پنجشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه آتش سوزی روز گذشته اتفاق افتاد که به سرعت آتش ‌نشانان 11 ایستگاه آتش ‌نشانی به همراه 13 خودروی اطفائیه سنگین و فوق سنگین، 2 اطفائیه سبک، دو خودروی آبرسان، دو خودروی تخصصی حامل دستگاه تنفسی و همچنین معاون عملیات، 2 نفر از مدیران مناطق، 11 تن از مسئولان ایستگاه ها به همراه 62 ناجی آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.
محمد شریعتی با بیان اینکه اولین تیم کمتر از 4 دقیقه خود را به محل حریق رساندند درباره جزئیات این حادثه اظهارکرد: محل حادثه یک کارگاه یکهزار و 300 متری شامل سه قسمت مجزای کارگاه تولید و رویه‌ کوبی مبل و انبار نگهداری کالا تبدیل شده بود.
وی ادامه داد: آتش به شدت درحال زبانه کشیدن بود بطوری که ستون های آهنی سوله ها دچار تغییر فرم شده و هر لحظه امکان سقوط و ریزش سقف بود که با توجه به ارزش حرارتی بالای چوب، ابر، حلال های شیمیای، مواد پلاستیکی، چسب و تینر در این کارگاه می توانست وسعت حریق را افزایش دهد.
وی بیان کرد: این حریق می توانست با سرایت به کارگاه های مجاور بحرانی ایجاد کند که به خوشبختانه با مدیریت و هدایت تیم ها توسط مدیرعامل سازمان از طریق شبکه بی سیم، حریق طی 13 دقیقه عملیات پیچیده و نفس گیر مهار شد.
شریعتی با اشاره به رویت دود ناشی از حریق از فاصله بسیار دور خاطرنشان کرد: جهت تسهیل ترافیک ایجاد شده در مسیر عبور خودروهای امدادی به محل حادثه ستاد فرماندهی در هماهنگی با پلیس راهور یک موج عبور سبز برای خودروهای امدادی ایجاد کردند.
وی گفت: با هماهنگی ستاد فرماندهی و حضور عوامل سازمان برق به منظور قطع برق منطقه و جلوگیری از حوادث احتمالی برق گرفتگی و همچنین حضور عوامل انتظامی، اورژانس و شهرداری در محل حادثه با نیروهای آتش نشانی همکاری کردند.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: علت وقوع حادثه توسط کارشناسان سازمان در تحت بررسی است.
وی گفت: بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی و انبارداری صحیح و همچنین نداشتن خاموش کننده های کافی یا کارایی نداشتن آن ها از عمده دلایل وقوع چنین حوادث خواهد بود.
شریعتی ادامه داد: در چنین حوادثی حضور اطفائیه ها و تامین آب از شرایط حساسی برخوردار است و پارک خودروها در کوچه های باریک، تجمع و حضور اهالی برای تماشا و تصویربرداری با تلفن همراه، می تواند شرایط امدادرسانی را با مشکل روبرو کند.
24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 600 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.
ت/7135 / 2093 ** خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون * انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.