به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: این آزمایشگاه به منظور ارزیابی طرح های علمی و تکمیل مراحل آزمایشگاهی محصولات زیست فناورانه در مراحل برون تنی و درون تنی راه اندازی شده است.
معاون پژوهشی پژوهشکده زیست فناوری و مهندسی زیستی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این آزمایشگاه در بخش های کار با حیوانات کوچک و کار با ماهی در قالب آزمایشگاه تمیز و عفونی مجهز به سامانه تهویه هوای هایژنیک با قابلیت تأمین دماهای متفاوت به منظور کار با حیوانات مختلف و نیز بخش جراحی و نگهداری است.
سید امیر حسین جلالی افزود: آزمایشگاه کار با ماهی این پژوهشکده یکی از منحصر بفردترین آزمایشگاه های کشور بویژه در اجرای طرح های علمی بر روی ماهی قزل آلای رنگین کمان است.
وی گفت: این آزمایشگاه تخصصی در هر دو بخش مجهز به سامانه مدار بسته نگهداری ماهی با قابلیت کنترل و تنظیم دما و اکسیژن مطابق با گونه طراحی شده شامل رسوب گیر، فیلتراسیون از نوع ستون های فیلتر شنی، زغال اکتیو، زئولیت و همچنین دستگاه تزریق اوزون و اشعه فرابنفش است که از مهمترین مزایای این آزمایشگاه امکان ضدعفونی کامل این سامانه مدار بسته است.
پژوهشکده زیست فناوری و مهندسی زیستی دانشگاه صنعتی اصفهان با هدف توسعه تحقیقات بین‌رشته‌ای و تجمیع فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با زیست فناوری و مهندسی زیستی در سال 1387 راه‌اندازی شد.
این پژوهشکده دارای 9 گروه پژوهشی فعال در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، محیطی، دارویی و پزشکی است.
د/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.