مرکز لرزه ‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع زلزله سه و نیم (3.5) ریشتری در فریدونشهر از توابع استان اصفهان در یکشنبه شب خبر داد.
منطقه سردسیر و کوهستانی فریدونشهر در 180 کلیومتری غرب اصفهان قرار دارد.
منصور شیشه فروش روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال وقوع زلزله شب گذشته در غرب کشور شورای مدیریت بحران استان، با حضور استاندار تشکیل و آمادگی استان برای کمک به مناطق زلزله زده مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به آمادگی استان برای ارسال کمک به غرب کشور اظهار کرد: بر اساس مصوبات این شورا مقرر شد کارگروه های امدادی برای کمک رسانی آماده باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: تاکنون 16 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از سوی جمعیت هلال احمر استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، 6 دستگاه خودروی امدادی، 32 نجاتگر از جمعیت هلال احمر و 40 نیروی پرستار و پزشک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای کمک به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این تیم‌های اقدامات پیش بیمارستانی، پشتیبانی و آوار، پنج هزار تخته پتو و یک هزار تخته چادر به مناطق زلزله زده ارسال کردند.
به گزارش ایرنا شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگی 7.3 ریشتر بود، در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شدند.
همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و این زلزله در بیشتر مناطق ایران و کشورهای همجوار احساس شد.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.