مجید زینلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تاکنون از سوی مناطق زلزله زده غرب کشور درخواستی برای ارسال خون اعلام نشده، اما در صورت اعلام نیاز برای کمک به هموطنان آسیب دیده آمادگی داریم.
وی ادامه داد: گروه خون O منفی قابلیت انتقال به همه گروه ها را دارد، بنابراین در زمان های بحرانی که فرصتی برای تشخیص گروه خونی مصدوم وجود ندارد، از آن به وفور استفاده می شود.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: استاندارد میزان ذخیره خون شده در یک مرکز انتقال خون، برای 7 روز بحرانی است و در مرکز استان اصفهان بیش از این و برای 9 روز ذخیره وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 102 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند، افزود: بیش از 81 هزار نفر آنها موفق به اهدای خون شدند.
مدیر کل انتقال خون اصفهان با بیان اینکه از این میزان خون اهدایی بیش از 58 درصد توسط اهدا کننده مستمر اهدا شده است گفت: بیش از 3.5 درصد خون های اهدایی توسط بانوان و مابقی از سوی آقایان داده شده است.
زینلی یادآوری کرد: در مهر امسال نیز بیش از 17 هزار و 200 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند که بیش از 13 هزار و 500 نفر آنها موفق به اهدای خون شدند.
پیشتر، 'بشیر حاجی بیگی' سخنگوی سازمان انتقال خون از دارندگان گروه خونی Oمنفی برای اهدای خون به آسیب دیدگان مناطق زلزله زده دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگی 7.3 ریشتر بود، در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شدند.
همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و این زلزله در بیشتر مناطق ایران و کشورهای همجوار احساس شد.
بر اساس اعلام مسئولان کشوری تا صبح امروز دوشنبه زلزله غرب کشور 214 کشته و 2504 مصدوم برجا گذاشته است و اکنون مناطق زلزله زده با کمبود دارو، سرم، تخت و تجهیزات مواجه هستند.
ت / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.