به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز یکشنبه در اطلاعیه ای، پایداری، سکون نسبی هوا و وقوع اینورژن را علت انباشت آلاینده ها در هوای این کلانشهر از فردا (دوشنبه ) تا اوایل هفته آینده اعلام کرد.
هواشناسی استان در این اطلاعیه تاکید کرد: پایداری جوی در این مدت همچنان باعث غبارمحلی و کاهش کیفیت هوای شهر اصفهان و شهرهای صنعتی در ساعات اولیه روز می شود.
رئیس اداره پیش‌ بینی هواشناسی استان اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار ضعیفی تا 24 ساعت آینده بر روی استان است اظهار کرد:آسمان اصفهان بصورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و در مناطق مرکزی همچنان غبار محلی پیش‌ بینی می‌ شود.
حسن خدابخش با بیان اینکه دمای هوا طی 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا 2 درجه سانتیگراد کاهش می یابد افزود: حداکثر دمای هوای اصفهان به 20 درجه سانتیگراد بالای صفر و حداقل دمای هوای این کلانشهر به 6 درجه سانتیگراد رسید.
وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته را چوپانان با 25 درجه سانتیگراد و سردترین نقطه را بوئین و میاندشت با هفت درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه (فردا)، هوای صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی گاهی وزش باد و برای روز سه شنبه، هوایی صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد پیش بینی کرد.
اصفهان به دلیل تمرکز صنعت و تردد انبوه وسایط نقلیه موتوری به همراه تراکم جمعیت، یکی از شهرهای آلوده کشور است که با فرارسیدن فصل سرما با پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده ها هم روبرو می شود.
ت7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.