به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار مرتضی عمومهدی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: مردم ولایتمدار این خطه پیشینه تاریخی و مذهبی دارند اما نباید فداکاری ها و از خودگذشتگی های مردم این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس کم رنگ نشان داده شود.
وی افزود: 12 آبان به دلیل تشییع باشکوه 95 شهید تفحص شده کاشانی در سال 1373 بر روی دستان مردم دارالمومنین با عنوان روز حماسه و ایثار مردم کاشان نامگذاری شد اما برخی از خانواده شهیدان حتی نمی دانند که این روز به نام آنان می باشد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان بیان کرد: آن 95 آلاله گلگون کفن که در منطقه طلائیه تفحص شدند، از گردان حضرت امام محمد باقر(ع) و جمعی از لشکر 14 امام حسین (ع) بوند که در عملیات خیبر به شهادت رسیدند؛ رسانه ها به ویژه صدا و سیما و دستگاه های اجرایی شهرستان باید برای معرفی بیشتر مناسبت روز 12 آبان از هیچ کوششی دریغ نورزند.
او در ادامه به یوم الله 13 آبان اشاره کرد و گفت: این روز در تداوم راه انقلاب و درهم شکسته شدن ابهت پوشالی استکبار جهانی نقش بسزایی داشت و آنها هیچگاه 13 آبان را فراموش نکرده و از هر وسیله ای برای توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند.
عمویی با اشاره به دشمنی های ایالات متحده آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد: افزون بر برگزاری یادواره شهیدان در پایگاه های بسیج محلی، 6 یادواره شهیدان نیز در دبیرستان های دخترانه و پسرانه شهرستان کاشان برگزار می شود.
وی در ادامه برگزاری صبحگاه های دانش آموزی، سخنرانی راویان جبهه ها، برگزاری مسابقه های فرهنگی- ورزشی و تشییع پیکر شهید سعید کبیری را از دیگر ویژه برنامه های یوم الله 13 آبان در شهرستان کاشان عنوان کرد.
تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه از سوی رژیم طاغوتی در سال 1343، تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا) در تهران از سوی دانشجویان پیرو خط امام (ره) و کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 رویدادهای تاریخی مهم 13 آبان است.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.