به گزارش ایرنا، حمزه اکبری فیض آبادی، دوچرخه سوار 31ساله نایینی، تصمیم گرفته با دوچرخه، خود را به مناطق صفر مرزی ایران در منطقه هامون و بر سر مزار مرزبان شهید، 'مراد دهقان' در جنوب شرق کشور برساند؛ امروز جمعه سفر خود را از کنار گلزار شهدای نایین آغاز کرد.
این دوچرخه سوار که فرزند شهید غلامرضا اکبری است، گفت: این سفر که ششمین سفر طولانی بنده نیز است، در راستای پاسداشت مقام والای شهدای مرزبان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدای مظلوم انجام می گیرد و در طول مسیر از استان های اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان عبور کرده و پس از آن از مسیر استان های هرمزگان، فارس و اصفهان به پایان می رسد.
حمزه اکبری افزود: روزانه بهور میانگین افزون بر 100کیلومتر با دوچرخه خود رکاب میزنم و پیش بینی می کنم برای پس از طی حدود چهار هزار کیلومتر بعد از 40روز دیگر این سفر را به پایان برسانم.
وی با اشاره به نامگذاری سفرش با نام 'هوم تا هامون' گفت: 'هوم' یکی از نام های باستانی شهر نایین بوده و 'هامون' نیز منطقه ای در مرز ایران و افغانستان و پاکستان است که شهدای زیادی در این منطقه برای دفاع از ایران اسلامی جان خود را فدا کرده اند و مقصد من دراین سفر است؛ برای همین خاطر این سفر را به نام 'هوم تا هامون' نامگذاری نموده ام.
به گزارش ایرنا، در بدرقه این دوچرخه سوار حضور مسئولان ضعیف بود .
شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت 7136 خبرنگار نایین حسین فرزانیان محمدی ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.