به گزارش ایرنا، 'آرام آنانیان' در جریان سفر به اصفهان در دیدار با اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به قدمت تاریخ و تمدن اصفهان افزود: وجود کلیساهای متعدد و با عظمت در کنار خیل جامعه ارمنی در اصفهان، حس و انرژی وطنمان ارمنستان را به ما می دهد.
وی اظهار کرد: کلیسا و جامعه ارامنه در حیطه توجه ما قرار دارد و بر این اساس ما برای حفظ ملیت و هویت خودمان تلاش می کنیم زیرا حفظ هویت برای ما بسیار مهم است.
آنانیان خاطرنشان کرد: در این سفر با ارتباط با ارامنه ساکن در ایران متوجه شدم که آنها علاوه بر اینکه یک ارمنی خوب هستند یک شهروند ایرانی خوب نیز محسوب می شوند و از این بابت بسیار خوشحالم.
رئیس خبرگزاری ارمنستان با تقدیر و تشکر از استقبال همتایان خود در ایران گفت: در این چند روز روابط و طرز رفتار عالی همکاران ما در ایران بسیار من را تحت تاثیر قرار داد.
آنانیان با تاکید بر استمرار روابط بین دو کشور ایران و ارمنستان گفت: این سطح عالی روابط باید در جهان الگو قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: باید به مردم دنیا نشان دهیم که در ایران به چه صورت میراث و داشته های فرهنگی ما نگاه داشته و حفظ می شود که این مهم باید در جهان سرآمد باشد.
رئیس خبرگزاری ارمنستان افزود: ما همچنان بر ارتقای سطح روابط بین دو کشور و تبادل اطلاعات بین دو همسایه تاکید داریم زیرا این همکاری روش مناسبی برای زندگی سالم است.
وی یادآور شد: در خبرگزاری ارمنستان بخش مجزایی با نام 'جهان ارمنی' داریم که در این بخش نه تنها به خبرنگاران خودمان اکتفا نمی کنیم بلکه از تمام واحدهایی که با آنها در ارتباط هستیم می خواهیم که در حیطه توان خود تصویر جامعی از جامعه و ملت خود ارائه دهند.
آنانیان افزود: من بسیار خوشحالم که با همکاران خود در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران برای برقراری ارتباط و همکاری بیش از پیش و تبادل اطلاعات و آموزش هم عقیده هستم .
وی یادآور شد: در ارتباط با همکاری هیچ موانعی بین دو خبرگزاری ارمنستان و ایران وجود ندارد و اگر فعالیت خوبی داشته باشیم به جاهای خوبی می رسیم.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری آرمن پرس ارمنستان به آدرس اینترنتی www.armenpress.am خبرگزاری رسمی این کشور افزون بر 75 درصد اخبار ارمنستان را تولید می کند.
این رسانه با دارا بودن افزون بر 55 خبرنگار و عکاس به چهار زبان اخبار خود را منتشر می کند.
این خبرگزاری همچنین 12 دفتر داخلی در ارمنستان و 7 نمایندگی در خارج از این کشور دارد.
خبرگزاری رسمی ارمنستان حدود 350 خبر در طول شبانه روز تولید می کند.
«آرام آنانیان » مدیرعامل خبرگزاری آرمن پرس ارمنستان هفته گذشته به دعوت خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به ایران سفر کرد و به همراه «آرتاشس تومانیان» سفیر ارمنستان ضمن بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با محمد خدادی مدیرعامل این خبرگزاری دیدار و گفت و گو کرد.
او همچنین در جریان سفر به اصفهان ضمن دیدار با اسقف ارامنه، از آثار تاریخی این کلانشهر بازدید کرد.
ت/6020/ 6994/ خبرنگار: علیرضا حکیمیان** دریافت و تنظیم: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.