به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز شنبه اعلام کرد: رئیس دانشگاه اصفهان در دیدار با وزیر علوم عراق که در بغداد انجام شد بر همکاری بین این دانشگاه و دانشگاه های عراق تاکید کرد.
دکتر هوشنگ طالبی در دیدار با عبدالرزاق عیسی با اشاره به تاریخچه فعالیت دانشگاه اصفهان، گزارشی درباره تعداد و اثربخشی دانش آموختگان این دانشگاه و وضعیت فعلی آن ارائه کرد.
وی با اشاره به جایگاه دانشگاه اصفهان در ایران و جهان، ظرفیت ها و فعالیت های پژوهشی این دانشگاه را معرفی کرد و با اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان عراقی در دوره دکترا، گذراندن فرصت های مطالعاتی استادان عراقی در ایران را فرصت خوبی برای همکاری مشترک دانست.
وزیر علوم عراق نیز در این دیدار از همکاری دانشگاه های این کشور با دانشگاه اصفهان در زمینه تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره های علمی و گذراندن فرصت های مطالعاتی استقبال کرد.
دکتر عبدالرزاق عیسی، دانشگاه اصفهان را یکی از دانشگاه های قدیمی و معتبر ایران ایران خواند و گفت: این دانشگاه به خوبی برای ما شناخته شده است.
وی همچنین درباره رشته های تحصیلی دانشجویان عراقی که در دانشگاه اصفهان مشغول تحصیل هستند، جویا شد.
مسئولان دانشگاه اصفهان همراه با هیات دانشگاهی ایران به دعوت ستاد اربعین در کربلا به کشور عراق سفر کردند.
آنها در دیدار با وزیر علوم عراق با معرفی ظرفیت های دانشگاهی ایران، درباره همکاری های متقابل از جمله پذیرش دانشجویان عراقی و استفاده استادان عراقی در گذراندن فرصت های مطالعاتی در دانشگاه های ایران به گفتگو پرداختند.
سفر هیات دانشگاهی ایران به عراق در راستای هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری همایش علمی و بین المللی اربعین که سوم آبان سالجاری در کربلا برگزار می شود، صورت گرفت.
تا کنون بیش از ۵۰ تفاهم نامه همکاری علمی بین دانشگاه های ایران و عراق منعقد شده است و چند هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه های ایران مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه در رشته های علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، فناوری های نوین و اقتصاد اقدام به جذب دانشجو می کند.
حدود 200 دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.