روزنامه 'اصفهان زیبا' در مطلبی باعنوان 'جنگ با صلح' نوشت: برغم مخالفت های بین المللی، ترامپ در نطق شب گذشته خود، از استراتژی جدید آمریکا علیه برجام رونمایی کرد.
این روزنامه درادامه با اشاره به هشدار جهان به ترامپ درباره تبعات بازی با برجام، استقبال عربستان و رژیم صهیونستی از سخنان ترامپ می افزاید: سخنرانی ترامپ با استقبال عربستان سعودی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی همراه شد و در حالی که شبکه های صهیونیستی گزارش دادند که سخنان ترامپ حاوی نکات مهمی نبود، بنیامین نتانیاهو گفت: سخنان امروز ترامپ بسیار مهم بود و به احتمال زیاد با تهدیدات ایران منجر به وقوع جنگ شود.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'به برجام نه بندی اضافه می شود و نه از آن کم می شود' به نقل از حجت الاسلام روحانی در واکنش به اظهارات ترامپ نوشت: ترامپ جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران حرف دیگری نداشت.
حجت الاسلام حسن روحانی گفت: من دعوت می کنم رئیس جمهوری آمریکا را که هم تاریخ و هم جغرافیا را بهتر بخواند و هم ادب و اخلاق و عرف جهانی.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان ' هشدار جهان به ترامپ درباره تبعات بازی با برجام' نوشت : ساعاتی پیش از سخنرانی ترامپ درباره برجام و به دنبال اعلام بخش هایی از استراتژی جدید کاخ سفید علیه ایران، مقامات مختلف جهان به اتخاذ مواضع مشابه علیه دولت آمریکا پرداختند.
رسانه ها ساعتی قبل از سخنرانی ترامپ نوشتند: افشای اطلاعاتی درباره راهبرد ترامپ درباره ایران انتقاد شدید اساتید آمریکایی را در پی داشته است.
این روزنامه همچنین در مطلب دیگری با عنوان 'آمریکا با برهم زدن برجام منزوی خواهد شد' به نقل از وزیر امور خارجه سابق آمریکا نوشت: برهم زدن توافق هسته ای اقدامی خطرناک ، بی ملاحظه و غیر مسئولانه است که در نتیجه آن، آمریکا منزوی خواهد شد.
کری در واکنش به تصمیم احتمالی رئیس جمهوری این کشور برای تایید نکردن پایبندی ایران به برجام ضمن تاکید بر اینکه دولت ترامپ دارد به مردم آمریکا دروغ می گوید، افزود: با صراحت اعلام می کنم آنچه که دولت دارد درباره دوره زمانی 10 ساله توافق هسته ای به مردم می گوید دروغ است.
روزنامه 'نسل فردا' هم درمطلبی با عنوان 'فکت شیت بدعهدی' نوشت: 'دکترین خروج ' این تنها هنر رئیس جمهوری آمریکاست، مردی که او را 'دیوانه ' می دانند؛ اما امام جمعه مشهد روز گذشته در خطبه های نماز جمعه این شهر نظر دیگری درباره اش ارائه داد و گفت: ترامپ را علم کردند تا ما بترسیم، او یک دیوانه عادی نیست و حالا این دیوانه با دیوانگی هایش، دنیا و امنیت آن را به چالش کشیده است.
این روزنامه همچنین در مطلب دیگری با عنوان ' سپاه پاسداران، برترین قدرت دفاعی کشور است'به نقل از امام جمعه اصفهان نوشت: دشمنی آمریکا با ایران ابدی است.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: امام (ره) و مقام معظم رهبری 30 سال گفتند آمریکا قابل اعتماد نیست.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی به نقل از امیر سرتیپ امیر حاتمی ، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به مواضع و تهدیدات اخیر دولت و مقامات آمریکا، نوشت:سپاه، ارتش و سایر قوای کشور ، متحد و یکپارچه در مقابل سیاست ها و اقدامات خصمانه و تنش آفرین دولت آمریکا ایستاده اند و اجازه نخواهند داد با توسعه جنگ نیابتی و تروریسم، امنیت منطقه را به خطر بیاندازند.
روزنامه 'کیمیای وطن' هم در مطلبی با عنوان 'تشدید نظارت بر برجام، بازرسی از مراکز نظامی و افزایش فشار بر سپاه'با اشاره به انتشار استراتژی جامع آمریکا درباره ایران نوشت: کاخ سفید روز گذشته متن کلیات استراتژی جدید دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.
این روزنامه می افزاید: در ادامه این فکت شیت ( کلیات ) که بر اساس ادعاهای خصمانه و همیشگی واشنگنن علیه تهران تدوین شده، مجموعه اقدامات مخرب ایران فرای از آنچه که تهدید هسته ای عنوان شده، اینگونه آمده است: گسترش فعالیت های موشکی بالستیک، حمایت مادی و مالی از تروریسم و افراط گرایی، حمایت از حکومت بشار اسد علیه مردم سوریه، رویکرد خصمانه مداوم علیه اسرائیل ، تهدید پایدار آزادی کشتیرانی به ویژه در خلیج فارس، حملات سایبری علیه آمریکا، اسرائیل و دیگر متحدان و شرکای آمریکا در منطقه، نقض و سوء استفاده از حقوق بشر، بازداشت شهروندان خارجی از جمله شهروندان آمریکا با اتهامات واهی و بدون روند منصفانه، از جمله اتهامات ایران عنوان شده است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی -انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.