به گزارش ایرنا، عباس آخوندی شامگاه چهارشنبه درحاشیه افتتاح نخستین باسکول توزین در حرکت در جاده اردستان – کاشان درگفتگو با خبرنگاران، اعلام کرد: برای نصب و راه اندازی این باسکول افزون بر 8 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
وی خاطر نشان کرد: بزودی 64 دستگاه دیگر از این نوع باسکول ها در جاده های کشور نصب و راه اندازی خواهد شد.
وی نصب این باسکول ها راهی به سوی مدیریت هوشمند دانست و افزود: این کار زمینه همکاری بین دانش فنی راهداری و دانش فنی آی تی را فراهم می کند تا با استفاده از این فناوری از حمل بار اضافی و تخریب جاده پیشگیری شود.
وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: بهره گیری از این فناوری جدید زمینه اشتغال 650 نفر از دانش آموختگان دانشگاهی را فراهم خواهد کرد تا از دانش آنها جدید در حمل و نقل جاده ای استفاده کنیم.
به گفته وی با نصب این نوع باسکولها، می توان بدون مزاحمت کامیونها و دیگر خودروها بر روند حمل تقل در جادهای کشور نظارت کنیم .
آخوندی همچنین یادآور شد: هم اکنون در سطح راه های کشور 1300دستگاه دورببن کنترل سرعت فعال است که این آمار تا سال آینده به 2200 دوربین افزایش خواهد یافت.
وی در خصوص مطالبات مردم اردستان نیز ابراز امیدواری کرد که با همکاری مدیران و مسئولان شهرستان، استان و وزارت راه و شهرسازی خواسته های آنان اجرایی شود.
شهرستان اردستان دارای یک هزار و 916 کیلومتر راه همسنگ و141 کیلومترآزاد راه وحدود 100 کیلو متر جاده ترانزیت است.
این شهرستان با 43 هزار نفر جمعیت در 118 کیلو متری شمال اصفهان قرار دارد.
وزیر راه و شهرسازی به منظورافتتاح چند طرح عمرانی به اردستان سفر کرده است.
7431/6136 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.