به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان اعلام کرد: این مجوزها در هفتمین کمیسیون فنی سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان صادر شد.
فریدون الله یاری افزود: در این کمیسیون 54 پروژه ایجاد تاسیسات گردشگری مطرح و از این تعداد 45 پروژه موفق به کسب موافقت اصولی اولیه این کمیسیون شد.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد پروژه 20 پروژه مربوط به شهر اصفهان، 18 پروژه مربوط به کاشان و بقیه پروژه ها به ترتیب مربوط به شهرستانهای فریدونشهر، سمیرم، نطنز، لنجان و گلپایگان است.
الله یاری همچنین گفت: این پروژه ها شامل ایجاد هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه سنتی، سفرخانه سنتی، رستوران بین راهی، مجتمع و کمپینگ گردشگری است.
کمیسیون فنی صدور موافقت اصولی، یگانه مرجع بررسی تقاضاها و درخواستهای سرمایه گذاران برای ایجاد، اصلاح و تکمیل همه تاسیسات گردشگری (به جزمناطق نمونه ) اعم از اقامتی ( هتل، متل، مهمانسرا، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی وستنی )، سفره خانه ستنی ،دهکده گردشگری، کمپینگ، مجتمع تفریحی – توریستی ،مجتمع پذیرایی بین راهی (پس از صدورموافقت اصولی توسط اداره پایانه ها) و اردوگاه گردشگری است.
این کمیسیون به ریاست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دبیری معاون سرمایه گذاری و طرحها و با عضویت معاون میراث فرهنگی، معاون گردشگری ، حراست، کارشناسان خبره سرمایه گذاری و گردشگری و نماینده تشکلهای مرتبط با تاسیسات گردشگری برگزار می شود.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.