به گزارش ایرنا، رسول محققیان روز چهارشنبه در نشست خبری 'بیستمین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان و سیزدهمین نمایشگاه کاشی و سرامیک'، افزود: یکی از دلایل کم شدن اقبال مردم به تولیدات داخل بی توجهی تولید کنندگان به نیاز روز بازار و سلیقه مشتریان است.
وی اضافه کرد: علاوه بر تولید محصولات باکیفیت، در نظر گرفتن سلیقه مشتریان و تولیدات هدفمند در بازاریابی تاثیرگذار است که باید در فرآیند تولید و بازاریابی به این موضوعات توجه شود.
محققیان برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی، شرکت در این نمایشگاه ها و بازدید از آنها را راهکاری موثر برای تبادل اطلاعات، دانش، سلیقه ها و انتظارات داخلی و خارجی در بین تولیدکنندگان داخل و خارج از کشور بیان کرد.
وی از برگزاری دو نمایشگاه تخصصی در اصفهان خبر داد و گفت: بیستمین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان و سیزدهمین نمایشگاه کاشی و سرامیک، شیرآلات و سرویس های بهداشتی اصفهان، در ماه جاری برگزار می شود.
محققیان افزود: باتوجه به اینکه یکی از بزرگترین مشکلات صنعت کاشی و سرامیک استان اصفهان عدم بهره برداری کارخانجات از فناوری مناسب بود، 'اولین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی سرامیک (CeramTech 2017) با برند سرامتِک ' در استان برگزار شد.
وی اضافه کرد: تلاش بر این است تا با برگزاری نمایشگاه های مختلف راهکارهای برون رفت از رکود و مشکلات فعلی صنایع، بررسی و کاربردی شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز در این جلسه، بالا بودن سودهای بانکی را دلیل رکود تولید داخلی و رکود بازار بویژه در صنعت ساختمان دانست و افزود: بیشتر افراد، سرمایه گذاری بدون ریسک و بدون دردسر در بانک ها را به سرمایه گذاری در تولید ترجیح می دهند.
علی عموشاهی اضافه کرد: برای برون رفت از چالشی که امروزه صنعت ساختمان در آن گرفتار است نیازمند سیاستگذاری های کلان اقتصادی هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در راه اندازی نمایشگاه بین المللی جدید استان اصفهان شد و افزود: نمایشگاه فعلی درخور استان اصفهان نیست و برای رونق کار باید نمایشگاه جدید هرچه زودتر به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، بیستمین دوره نمایشگاه جامع صنعت ساختمان اصفهان از 27تا 30 مهرماه سالجاری در نمایشگاه بین المللی استان اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان برگزار می شود.
این نمایشگاه با حضور 117 شرکت گننده از استان های اصفهان، تهران، البرز، مرکزی، فارس، سمنان، خراسان رضوی، یزد، گلستان و هرمزگان و همچنین نمایندگانی از کشورهای چین، ایتالیا و آلمان در فضای نمایشگاهی بالغ بر 9 هزار مترمربع برگزار می شود.
مشارکت کنندگان در این نمایشگاه در زمینه های دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه، نما و پوشش های خارجی ساختمان، انواع در و پنجره، تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان، مصالح اولیه ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی و ساختمان های هوشمند فعالیت دارند.
سیزدهمین نمایشگاه تخصصی کاشی و سرامیک، شیرآلات و سرویس های بهداشتی اصفهان نیز از 19تا 22 مهر سالجاری در نمایشگاه بین المللی استان اصفهان برگزار می شود.
برای این نمایشگاه تاکنون 45 شرکت ثبت نام کرده اند و ثبت نام همچنان ادامه دارد.
گ/ 7153 / 2093 **خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.