به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: تفاهم‌نامه انتقال دانش فنی تولید نانو کامپوزیت‌های پلیمری در حاشیه نشست 'اقتصاد و فناوری نانو' در کشور ارمنستان بین شرکت آریا پلیمر پیشگام ( از شرکت های مستقر در شهرک) با یک شرکت ارمنستانی منعقد شد.
این تفاهم نامه منجر به تولید محصولات پلیمری با کیفیت بالاتر در ارمنستان خواهد شد.
نانو کامپوزیت های پلیمری منجر به بهبود خواص فیزیکی، مکانیکی و حرارتی محصولات مختلف یو پی وی سی (UPVC) همچون استحکام ضربه، دمای نرم‌شدگی و ظاهر نمونه می شود.
محصولات یو پی وی سی (UPVC) از مشتقات نفت خام یا گاز طبیعی بوده و بطور گسترده در صنعت نوین ساختمان جهت تولید پروفیل های درب و پنجره استفاده می شود.
نشست اقتصاد و فناوری نانو با حضور وزیر اقتصاد کشور ارمنستان، معاون وزیر صنعت و مدیرعامل شرکت سهامی بین المللی نمایشگاه‌های ایران، سفیر ایران در ارمنستان، رئیس ستاد توسعه فناوری نانو ایران و کارشناسان روزهای 31 شهریور و اول مهر امسال در ایروان، برگزار شد.
در این نشست، ایران و ارمنستان در چارچوب توسعه مناسبات علمی و فناوری، موافقت نامه همکاری های نانو و سلول های دانش بنیان بین سه شرکت و موسسه از 2 کشور را امضا کردند.
انجام تحقیقات در زمینه های علمی بویژه نانو، برگزاری کارگاه های مشترک، انتقال تجربیات و پیشرفت های مرتبط، همکاری برای تبدیل یافته های علمی به کالاهای صنعتی و تجاری از جمله بین دانشمندان حوزه نانو از جمله محورهای این موافقت نامه است.
پس از سفر دی ماه سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان و مذاکره با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان، مذاکرات اعضای هیات عالی همراه با همتایان و سپس رفت و آمد متقابل هیات های مختلف، برنامه ها و زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور فراهم شده است.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد و اکنون حدود 480 شرکت دانش بنیان با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر هستند.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.