به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به نقل از سردار مهدی معصوم بیگی افزود:مجموعه فرماندهی انتظامی استان در مرحله بعدی به دنبال طرح جایگزین کردن و تردد موتورسیکلت های برقی با توجه به نداشتن آلودگی صوتی و هوا به جای موتورهای بنزینی برای کاهش آلودگی هوا در خیابان های اصفهان است.
وی اظهار کرد: امروز در برخی شهرهای بزرگ جهان مانند 'توکیو' و 'پکن' برغم جمعیت زیادی که در این شهرها وجود دارد، مشکل آلودگی هوا وترافیک با استفاده از موتورهای برقی و دوچرخه تا حدود زیادی برطرف شده است که ما نیز بایستی از این الگوی بسیار خوب استفاده کنیم.
رئیس پلیس استان اصفهان همچنین با اشاره به موضوع ترافیک به عنوان یکی از معضلات عمده کلان شهرها گفت: ترافیک علاوه بر اتلاف وقت مردم تبعات زیادی مانند آلودگی هوا دارد که همه باید با کمک یکدیگر این مشکل را برطرف کنند.
وی یادآوری کرد: بسیاری از مشکلات دیگر از جمله حوادث جاده ای و جرایم نیز می تواند با رعایت قوانین و مقررات از سوی مردم و همکاری دستگاه های اجرایی کاهش چشمگیری پیدا کند.
رئیس پلیس استان اصفهان با اشاره به توفیقات نیروی انتظامی درزمینه کاهش تصادفات گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در طول این سال ها توانسته با انجام یکسری طرح ها مانند راه اندازی همیاران پلیس، تشویق رانندگان قانونمند و دیگر موارد به موفقیت های خوبی دست پیدا کند بطوری که از سال 80 تا کنون میزان تلفات جاده ای کشور سیر نزولی داشته است.
وی به نقش بسزای رسانه ملی در اجرای موفق طرح های فرهنگ ساز نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: یکی از این طرح ها 'الزام رانندگان و سرنشینان خودروها به بستن کمربند ایمنی بود' که با فرهنگ سازی پلیس، حمایت های رسانه ملی و همکاری مردم، امروز اکثر رانندگان از کمربند ایمنی استفاده می کنند.
سردار معصوم بیگی گفت: نیروی انتظامی برای اینکه بتواند مکمل نقش آموزشی و ارتقا دهنده سطح آگاهی خانواده و دیگر نهادها باشد، آموزش همگانی را در دست اجرا دارد و کارشناسان پلیس، هنجارها و مقررات را به عموم مردم جامعه آموزش می دهند.
سالانه بیش از 144هزار دستگاه خودرو جدید در کلانشهر اصفهان شماره گذاری و راهی خیابان های این شهر می شوند که این روند را کارشناسان ترافیک و محیط زیست به سونامی تهدیدآمیز تعبیر می کنند.
همچنین روزانه حدود 800 هزار خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می کند و بیش از 400 خودرو به این تعداد اضافه می شود که این وضعیت چشم انداز آینده شهر دو چرخه ها را تیره و تار نشان می دهد.
ت/6994 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.