به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز یکشنبه در دیدار مدیر موسسه حافظان وحی «جامعه القرآن کریم کاشان» و جمعی از استادان قرآنی این شهرستان با وی، اظهار کرد: تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 15 میلیون نفر حافظ قرآن کریم، گام مهمی در توسعه علوم قرآنی و سرمایه در جامعه است.
وی با بیان اینکه آیات قرآن مجید به بیان مسائل مختلف حقوقی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی پرداخته است، افزود: برخی اعتقاد دارند، روحانیت نباید وارد سیاست شود در حالیکه سراسر این کتاب آسمانی ( قرآن)، سیاسی و براندازی طاغوت است.
وی معرفت شناسی، جداسازی آیه های توحیدی، آیه های نبوت عامه و خاصه و آیه های مربوط به ولایت و قیامت از جمله امور تخصصی قرآن بیان کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قاریان قرآن باید مسلح به مسائل تخصصی قرآن باشند و بدانند در این کتاب الهی چند آیه در خصوص معاد، امامت و یا زنان وجود دارد چون یکی از بحث های امروز ما با غربی ها در ارتباط با حقوق زن است.
وی همچنین موفقیت مصطفی اصفهانیان حافظ کل قرآن و نفر نخست حفظ مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را تبریک گفت و یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب در ایران اسلامی جوانان و نوجوانانی تربیت شدند که سرآمد این نسل در کشورهای اسلامی هستند.
آیت الله نمازی با بیان اینکه بحث های سیاسی اسلام یکی از مسائلی است که باید در شرایط فعلی جامعه به آن بیشتر توجه شود، افزود: امروز برخی ها مسئله مرگ بر آمریکا و یا لگد مال کردن پرچم آمریکا و اسرائیل را به عنوان یک معما و سوال مطرح می کنند.
وی گفت: یکی از به اصطلاح روشنفکران جامعه سال گذشته در آئینی به جای آنکه روی پرچم آمریکا عبور کند با احتیاط از کنار پرچم عبور کرد، بنابر این با چنین تفکرهایی چگونه می خواهیم در دانشگاه ها، دانشجو تربیت کنیم.
امام جمعه کاشان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و تامل بر آیه های سیاسی قرآن، گفت: خداوند سبحان در این آیات تمام راه های نفوذ جبهه استکبار اعم از فرهنگی، نظامی، اقتصادی و سیاسی را بر مسلمانان بسته است.
وی تاکید کرد: با وجود نفی استکبار در قرآن اما برخی معتقدند باید با آمریکا دوست و رفیق بود، با آنها قرارداد بست تا مشکلات کشور برطرف شود اما استکبار در هیچ زمانی نسبت به مسلمانان کوتاه نیامده و همواره می خواهد مسلمانان در رنج سختی و مشقت زندگی کنند.
آیت الله نمازی بیان کرد: آثار کینه و بغض استکبار جهانی نسبت به مسلمانان را می توان در سخنان آنها مشاهده کرد، این کینه و بغض تنها بخشی از آثار آنها نسبت به مسلمانان است.
مدیر موسسه حافظان وحی «جامعه القرآن الکریم» کاشان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی به بیان فعالیتهای این موسسه پراخت و گفت: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین بار مصطفی اصفهانیان از کاشان موفق به کسب رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن مسابقات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور شد و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران جواز حضور در مسابقات بین المللی را بدست آورد.
مجدید عربی افزود: شهرستان کاشان رتبه های زیادی را توسط قاریان خواهرو برادر در رشته های مختلف قرآنی کسب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال نیز زینب ابن علی حافظ کل قرآن از کاشان موفق به کسب رتبه چهارم گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور سراسری شد که افتخار بزرگی برای این شهرستان است.
6136 / 2093 ** خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.