به گزارش ایرنا، سعیدرضا جندقیان بیدگلی روز شنبه در حاشیه بازدید از روستای مرق کاشان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این اعتبار پس از ارائه لایحه دولت و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی و طی مراحل قانونی، از محل صندوق ذخیره ارزی تامین شده است.
وی با اشاره به حمایت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از طرح های درآمدزا در روستاها، افزود: برای طرح های مبتنی بر اشتغالزایی پایدار برای محیط روستاها مانند ایجاد بازارچه های محلی، تسهیلات حداقل به میزان 800 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
جندقیان بیدگلی، سیاستگذاری برای افزایش بهره ‌وری تولیدات کشاورزی و روستایی، ایجاد شبکه های بازاریابی برای تولیدات روستایی و ساماندهی و بهسازی کالبدی روستاها با هدف مکان ‌یابی اماکن گردشگری را از جمله عوامل مؤثر در ماندگاری جمعیت در روستاها بیان کرد.
است.
وی با بیان اینکه، تحول آفرینی در روستا با تکیه بر اقتصاد مولد نتیجه می دهد، گفت: در این زنجیره باید بر ارزش افزوده تمرکز و اشتغالزایی پایدار از مرحله طراحی، تامین مواد اولیه، تولید و بازار فروش در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدماتی نیز در کنار هم قرار گیرد.
او با اشاره به توسعه روستاهای هدف گردشگری، نیز گفت: شهرستان کاشان دارای قابلیت های اکولوژیک و انسانی خوبی است که می تواند در عرصه گردشگری فعالیت های مناسبی داشته باشد.
روستای مرق با حدود یک هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری غرب کاشان در دامنه های کوه کرکس قرار دارد.
6136 * خبرنگار: یوسف صائب** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.