روزنامه 'نصف جهان' در مطلبی با عنوان 'فرونشست زمین در تمام استان اصفهان قابل مشاهده است' به نقل از استاد دانشگاه صنعتی اصفهان نوشت: تحقیقات متعددی که در برخی مناطق اصفهان انجام شده نشان از فرو نشست زمین به دلیل عدم تغذیه سفره های آب زیرزمینی با توجه به خشکی زاینده رود و برداشت های بیش از حد آبی دارد.
احمد خاتون آبادی افزود: ساخت و ساز و گودبرداری عمیق در برخی مناطق اصفهان مانند خیابان باغ گلدسته و مادی نیاصرم که آب های زیرزمینی تخلیه شده دارد، به وضوح قابل رویت است.
وی گفت: شهرداری باید از دادن مجوز گودبرداری در مناطقی که با آب های زیرزمینی تداخل دارد، جلوگیری کند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نوشت: هم اینک در پهنه استان اصفهان با همت فعالان گردشگری استان و با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان 89 هتل در حال ساخت است.
فریدون الهیاری افزود: یکی از مهمترین سیاست های اداره کل میراث فرهنگی استان در سه سال گذشته، گسترش گردشگری به صورت متوازن در پهنه استان بود و با تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی موفق شدیم تا آنها را به سمت فراهم ساختن زیرساخت های گردشگری سوق دهیم.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی با عنوان 'افزایش 8 برابری دوچرخه سواری در اصفهان' نوشت: آمارهای شهری نشان از افزایش استفاده از دوچرخه برای تردد های شهری در اصفهان دارد که تاثیر محسوسی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا داشته است .
این روزنامه در ادامه این مطلب به نقل از عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه ما باید گسترش یابد نوشت: با برنامه ریزی صورت گرفته، زیرساخت های دوچرخه سواری در شهر دوچرخه ها توسعه می یابد.
نصیر ملت درباره حمایت فرهنگی از استفاده از دوچرخه و حمل و نقل پاک افزود: امروزه در شهری زندگی می کنیم که مولفه های زیست محیطی ، زندگی کردن در شهر را بسیار سخت کرده است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'تور رایگان مترو گردی برای مردم اصفهان' به نقل از سرپرست سازمان قطار شهری اصفهان و حومه نوشت: تور مترو گردی ایستگاه های قطار شهری اصفهان و همچنین طرح آموزش شهروندی مترو، هم زمان با راه اندازی فاز سوم خطیک، با استقبال گسترده شهروندان اصفهانی آغاز شد.
محمد نورصالحی با اشاره به ضرورت توجه به برنامه های فرهنگ ساز به منظور افزایش گرایش مردم به موضوع حمل و نقل پاک و بویژه مترو، افزود: با توجه به ضرورت آشنایی مردم با فعالیت های متروی اصفهان و راه اندازی فاز سوم خط یک متروی اصفهان، برنامه های مختلفی در این زمینه مد نظر قرار گرفته است.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان 'دستگیری طراح سایت فیشینگ در اصفهان' به نقل از رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان نوشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان که از حسابشان اینترنتی سرقت شده بود ، در تحقیقات ویژه و بررسی های تخصصی پلیس فتا مشخص شد فردی با راه اندازی سایت جعلی فروش شارژ تلفن همراه به صورت اینترنتی از شهروندان کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: فرد کلاهبردار ساکن خارج از استان شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، گروهی از ماموران مجرب به مخفیگاه اش اعزام شدند و این فرد کلاهبردار را دستگیر کردند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان نوشت: مصرف سوخت بنزین در استان اصفهان تا پایان مرداد امسال با رشد 5.85 درصدی نسبت به پارسال به بیش از 883 میلیون و 258 هزار و 100 لیتر رسید.
حسین صادقیان افزود: مصرف بنزین استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.85 درصد رشد داشته است.
وی گفت: طی پنج ماه سال گذشته 834 میلیون و 412 هزار و 726 لیتر بنزین در اصفهان مصرف شد.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی به نقل از استاندار اصفهان نوشت : 800 واحد تولید صنعتی پوشاک در استان فاقد پروانه هستند که باید تا 3 ماه آینده تعیین تکلیف شوند.
رسول زرگرپور افزود: بر اساس آمار پنج ماهه نخست سال 96، 2 هزار و 231 پرونده توسط دستگاه های نظارتی تشکیل شده که ارزش این پرونده ها حدود 585 میلیارد ریال بوده است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از محقق و پژوهشگر دانشکده داروسازی اصفهان نوشت: 10 گیاه دارویی را که از خارج وارد می کردیم، توانستیم در اصفهان بومی سازی کرده و رشد دهیم.
فریبرز معطر اظهار کرد: سرخارگل، سنبل طیب، مریم گلی، علف چای، آویشن، بابونه شیرازی و بومادران واکیناسه از جمله گیاهانی است که کشت آنها در اصفهان بومی سازی شد.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.