بازگشت حدود 6 هزار تَن از زائران حج تمتع امسال به فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان از روز چهارشنبه 15 شهریور آغاز می شود.
دکتر رضا فدایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال حدود 6 هزار زائر در برگشت از مناسک حج تمتع به فرودگاه اصفهان وارد می شوند که به محض ورود به فرودگاه در پایگاه مراقبت بهداشتی تحت کنترل و معاینه قرار می گیرند.
وی با اشاره به استقرار تیم مراقبت بهداشتی همراه با فوریت های پزشکی اورژانس 115 در فرودگاه اصفهان، اظهارکرد: در معاینه و کنترل حجاج، هرگونه مورد ابتلا به بیماری ها ثبت می شود و اگر فرد مشکوک به بیماری های خاص و خطرناک شناسایی شد در اسرع وقت توسط اورژانس به بیمارستان اعزام خواهد شد.
فدایی با بیان اینکه احتمال ورود حجاج بیمار به استان اصفهان بسیار کم است، تصریح کرد: در تماس هایی که با حجاج در مراسم حج تمتع داشتیم هیچگونه مورد خاصی از شیوع بیماری حاد گزارش نشد.
وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی حجاج به دلیل کهولت سن دچار عارضه هایی مانند قلبی عروقی، گرمازدگی یا خستگی مفرط شده باشند که مراقبت های لازم در این زمینه انجام شده است و خواهد شد.
فدایی با تاکید بر اینکه آموزش های لازم به حجاج درباره رعایت ضوابط بهداشتی در حین مناسک حج تمتع و همچنین در بازگشت به کشور ارائه شده است، افزود: هر 2 کاروان حج نیز دارای یک پزشک بودند و اقدام های لازم در این زمینه صورت گرفته است.
عملیات بازگشت پروازهای حج تمتع امسال به فرودگاه اصفهان از فردا 15 شهریور آغاز می شود و تا 24 شهریور ادامه می یابد و طی این مدت پنج هزار و 750 نفر از حجاج اصفهانی در قالب 41 کاروان با 24 پرواز از سرزمین وحی به اصفهان باز می گردند.
به گفته غلامرضا زاهدی مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان، در مناسک حج امسال تاکنون فوت یکی از حجاج شهرستان خوانسار به دلیل کهولت سن اعلام شده است و سایر حجاج اصفهان در سلامت کامل قرار دارند.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.